LA UNIÓ denuncia l’oblit de la partida de 1,42 milions d’euros per a la promoció dels cítrics

    L’organització reclama transparència i que els fons es gestionen a través de la IGP Cítrics Valencians davant la caiguda del consum de taronja

    28/08/2025RedaccióRedacció
    faa2d762-9e7c-47a4-be90-b3dfdd02a318

    LA UNIÓ Llauradora denuncia que la Conselleria d’Agricultura continua sense donar explicacions sobre la partida de 1,42 milions d’euros prevista en els pressupostos de la Generalitat de 2025 per a publicitat i promoció de cítrics, una dotació que va ser fins i tot incrementada a través d’una esmena del Grup Popular en Les Corts.

    Segons l’organització, es desconeix tant el destí com l’execució d’aquests fons, una situació que consideren “incomprensible” i que posa en evidència la falta de transparència de la Conselleria. Per això, LA UNIÓ reclama que els diners es destinen a campanyes reals de promoció dels cítrics valencians i que es gestionen a través de la IGP Cítrics Valencians, l’única garantia d’origen i qualitat del producte.

    Aquest escenari coincideix amb la forta caiguda en el consum de taronja a Espanya. Segons dades oficials del Ministeri d’Agricultura i del Panell de Consum en Llars, en 2024 el consum va baixar un 9,4% en volum i un 8,1% en despesa per càpita, quedant-se en només 10,62 kg per persona i any. La caiguda és encara més acusada si es compara amb la mitjana de 2019-2024, amb un descens superior al 22%. En contrast, el consum de mandarines ha augmentat un 14,4% respecte a 2023 i un 8,5% en la campanya 2024/25.

    Per a LA UNIÓ, aquesta tendència és “alarmant”, ja que la taronja, símbol del camp valencià, està perdent protagonisme enfront d’altres fruites i productes que compten amb campanyes de màrqueting molt potents.

    El secretari general de LA UNIÓ, Carles Peris, ha assenyalat que “és incomprensible que la Generalitat dispose de més d’un milió d’euros per a promoció i no sàpia explicar a què es destinarà. Sense garantir l’origen, qualsevol campanya és un malbaratament”. Peris també insisteix que “és imprescindible comptar amb el sector en la definició de les accions i canalitzar-les a través de la IGP Cítrics Valencians, el nostre segell de qualitat”.

    LA UNIÓ proposa mesures concretes com campanyes estatals i autonòmiques de consum, programes escolars i una major presència dels cítrics valencians en la restauració i la distribució comercial. A més, l’organització recorda que la promoció del producte no sols té un valor econòmic i identitari, sinó també beneficis per a la salut, com el reforç del sistema immunitari, el poder antioxidant, la protecció cardiovascular i la millora de la sacietat i el control del pes.

    El més vist
    5155f3d1-6046-4c24-a50f-3c29f695cc4a

    Compte arrere perquè Aín aculla el Dia de la Província

    Redacció
    28/08/2025

    El municipi de la Plana Baixa celebrarà el 26 de setembre l’acte de lliurament dels guardons provincials a El Periódico Mediterráneo, Kiko García, Eloy Moreno, Juana Crespo i el Col·legi Oficial de Psicologia