
La Ruta de la Tapa de Castelló arriba a la seua 13a edició amb rècord de participació i una mirada solidària.
Castelló impulsa la seua capitalitat gastronòmica amb una Ruta de la Tapa rècord: 62 locals i més de 120 creacions.
Amb motiu del 774é aniversari de la fundació de Castelló, se ha organitzat tres rutes històriques que combinen teatre i narració per a reviure el gran eclipsi solar, un esdeveniment que va marcar la capital de la Plana.
01/09/2025Amb motiu del 774é aniversari de la fundació de Castelló, el Patronat de Turisme ha preparat una proposta cultural i turística que combina teatre i història. Es tracta de tres rutes especials, anomenades 'Crònica d'un dia sense sol', que commemoraran l'eclipsi solar total de 1905 que va fascinar tota la capital de la Plana.
Aquest recorregut oferix una experiència immersiva en la qual els assistents podran reviure aquell esdeveniment històric a través d'escenes teatrals i relats documentats, acostant-se d'una manera didàctica i entretinguda a un moment singular de la història de la ciutat.
Les visites tindran lloc els dies 3, 4 i 7 de setembre, totes a les 19:00 hores, amb eixida des de l'Hospital Provincial. La participació és totalment gratuïta, però per a garantir la plaça, és necessari inscriure’s prèviament a través de la web del Patronat de Turisme: www.castellonturismo.com.
La regidora de Turisme, Arantxa Miralles, ha assenyalat que aquestes visites teatralitzades "reforcen l'aposta de l'Ajuntament per oferir activitats culturals i turístiques que ressalten la identitat de la ciutat". Miralles ha afegit que l'objectiu és "posar en valor la història i el patrimoni de la nostra ciutat en este aniversari, oferint activitats que siguen alhora educatives i atractives per a tots".
Castelló, astroescenari privilegiat l’12 d’agost de 2026
El 12 d’agost de 2026 Castella serà escenari d’un eclipsi solar total, un fenomen que no es veia a la península Ibèrica des de feia més de 120 anys. Aquesta vegada, la franja de totalitat travessarà Espanya d’oest a est, afectant ciutats com A Coruña, León, València i, per descomptat, Castelló de la Plana.
A Castelló, l’eclipsi començarà a ser parcial a les 19:37 h, assolirà la totalitat a les 20:31 h, que durarà uns 1 minut i 33 segons, i finalitzarà aproximadament a les 20:57 h, ja amb un cel semifosc. Serà un dels esdeveniments astronòmics més impressionants, en plena posta de Sol.
Castelló impulsa la seua capitalitat gastronòmica amb una Ruta de la Tapa rècord: 62 locals i més de 120 creacions.
El cicle, promogut pel MAPA, arranca el 17 d'octubre amb la pel·lícula Tierra baja i visitarà sis pobles més en les pròximes setmanes.
La celebració inclou tast del vi nou de l’any, una vesprada de 'tardeo' amb música i un sopar popular.
Remuntada Heroica d'Espanya Sub-21 a Castalia (2-1) per a Liderar el Grup Classificatori de l'Europeu
Alumnat d'Educació Especial entrega la torxa a la presidenta de la Diputació en un "moment carregat de significat" a pocs dies de l'inici dels Jocs.
L'arribada de la flama olímpica serà huí dijous a la Plaça Major, i la cerimònia inaugural, divendres al Pavelló Ciutat de Castelló.