La Diputació de Castelló consciencia i implica els alcaldes i alcaldesses en la gestió d’emergències

    L'objectiu és que els alcaldes tinguen un coneixement profund del Pla Territorial Municipal d'Emergències (PTME) i dels protocols de coordinació amb altres administracions, un aspecte clau per a fer front a episodis com les fortes pluges.

    05/09/2025RedaccióRedacció
    Jornada formativa alcaldes-as
     La Diputació de Castelló, a través del Consorci Provincial de Bombers, continua amb les jornades de formació per a responsables municipals, oferint-los les eines i coneixements necessaris per a gestionar amb eficàcia qualsevol incidència que puga afectar a la població.

     El diputat de Bombers, David Vicente, ha subratllat que la Diputació treballa per una "província més segura i millor preparada" i ha demanat la col·laboració de la ciutadania amb accions preventives davant la gota freda.

    La Diputació de Castelló, en el seu compromís amb la seguretat ciutadana, està formant els alcaldes i alcaldesses de la província en la gestió i planificació d'emergències. El Consorci Provincial de Bombers és l'encarregat d'impartir aquestes jornades, que busquen sensibilitzar els responsables municipals i dotar-los de les eines necessàries per a actuar amb “diligència i eficàcia davant qualsevol emergència”.

    El diputat de Bombers, David Vicente, ha destacat la importància que cada responsable municipal conega el Pla Territorial Municipal d'Emergències (PTME), un document tècnic que estableix l'organització i els procediments d'actuació dels serveis municipals. A més, els assistents aprenen els protocols de coordinació amb el Consorci de Bombers i altres administracions implicades, així com l'ús dels equips de comunicació per a emergències de la xarxa CoordCom.

     Protocols davant la gota freda
     Amb la vista posada en la previsió de possibles episodis de pluges intenses, el Consorci Provincial de Bombers consciencia tant els ajuntaments com la ciutadania amb una sèrie de consells per a actuar de manera preventiva.

    El diputat David Vicente ha incidit en el paper fonamental dels ajuntaments en la gestió de les inundacions i la importància de dur a terme, de manera preventiva, la neteja de barrancs i embornals, així com millores en la xarxa de proveïment.

    Així mateix, el Consorci emet consells a la població general

    En matèria preventiva: Informar-se del nivell de risc del municipi, tindre preparada una farmaciola de primers auxilis, resguardar els objectes de valor i revisar les canalitzacions de l'habitatge.
    En cas d'emergència: Mantindre's informat de l'evolució de la situació, retirar els vehicles de zones inundables, allunyar-se de les riberes de rius i, sobretot, fer cas dels consells de les autoritats competents.
    El diputat ha conclòs que, gràcies a aquestes actuacions, s'avança "cap a una província més segura i millor preparada enfront de possibles riscos i catàstrofes", garantint la seguretat de tots els ciutadans de la província.

    El més vist