Carrasco presenta a Madrid el projecte 'Castelló, Naturalesa en Xarxa' com a exemple de renaturalització

    L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha participat en una jornada a Madrid de la Fundació Biodiversitat, on ha presentat el projecte "Castelló, Naturalesa en Xarxa", una iniciativa que ha estat seleccionada com a exemple de renaturalització urbana a nivell nacional.

    04/09/2025RedaccióRedacció
    Carrasco Madrid Naturaleza en Red 6
    Carrasco ha destacat que “esta és l'aposta per una ciutat més verda, més sostenible i accessible. Per un Castelló amb més biodiversitat i més qualitat de vida per a tots els nostres veïns i veïnes”.

    L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha participat en la jornada “Nous projectes per a impulsar la renaturalització a les ciutats espanyoles”, organitzada per la Fundació Biodiversitat. En la seua intervenció, l'alcaldessa ha presentat les línies mestres del projecte 'Castelló, Naturalesa en Xarxa', que ha sigut un dels dotze projectes seleccionats a nivell nacional d'entre més d’un centenar.

    El projecte, amb una inversió total de 3,5 milions d’euros, compta amb finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i un termini d'execució màxim de tres anys. Segons Carrasco, és una iniciativa clau per a la ciutat, ja que busca crear una nova infraestructura verda i blava en col·laboració amb la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/Birdlife).

     Oasis climàtics per a quasi una vintena de col·legis
     Una de les actuacions més importants del pla, amb una inversió de més de 1,8 milions d'euros, és la creació d'una xarxa d'oasis climàtics en quasi 20 col·legis de la ciutat. Aquestes zones verdes als patis dels centres educatius introduiran cobertes vegetals, pèrgoles i jardins mediterranis per a millorar l'aïllament tèrmic i generar més ombres.

    L'alcaldessa ha subratllat que es tracta de canviar "el formigó en zones verdes", la qual cosa contribuirà al benestar de la població infantil, un dels col·lectius més vulnerables davant els efectes de l'emergència climàtica. Aquestes accions es realitzaran amb la participació i el diàleg constant amb les comunitats educatives i les AMPAS.

    Carrasco Madrid Naturaleza en Red 5 
     Altres actuacions per a una xarxa de futur
     El projecte Castelló, Naturalesa en Xarxa també inclou altres actuacions urbanes rellevants, com la instal·lació de cobertes vegetals en llocs del nucli urbà, com la Plaça Santa Clara, que reduiran l'efecte illa de calor.

    També es durà a terme la recuperació ecològica de llàmines d’aigua i estanys en parcs de la ciutat, com el Parc Ribalta, el Parc Mèrida i el Parc Geòleg Royo, on s'introduiran espècies vegetals i animals autòctones. Finalment, es re-naturalitzaran glorietes amb la plantació de xicotets boscos urbans per a reduir l'impacte del trànsit.

    En definitiva, l'alcaldessa ha conclòs que aquest projecte és una mostra de l'aposta de l'Ajuntament per la qualitat de vida, perquè "teixir una xarxa de naturalesa a la nostra ciutat és sembrar una xarxa de futur per a Castelló”.

    El més vist