
La Junta de Festes de Castelló recupera l'anterior sistema de selecció del cartell de les festes de la Magdalena
L'organisme redacta les bases per a exposar les propostes i permetre que el jurat valore les obres físicament.
L'acte a la platja del Gurugú promou els esports nàutics i l'accessibilitat per a persones amb diversitat funcional.
08/09/2025La platja del Gurugú de Castelló ha acollit la cinquena edició de la jornada "Mediterrani Accessible", organitzada per la Federació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Província de Castelló (COCEMFE). Més de 70 persones han participat en diverses activitats nàutiques com caiacs, piragües, pàdel surf i snorkel, fent ús de cadires amfíbies que han permés gaudir de la mar sense barreres.
La regidora de Benestar Social, Maica Hurtado, ha assistit a l'esdeveniment i ha posat en valor la iniciativa, destacant que "les platges de Castelló són el principal aparador i recurs turístic de la nostra ciutat". Hurtado ha assegurat que l'objectiu és que es convertisquen en "un símbol també d'accessibilitat per a totes les persones amb mobilitat reduïda o amb diversitat funcional".
L'edil ha volgut destacar "la labor fonamental que realitza Cocemfe durant quatre dècades al costat de les necessitats i reptes de les persones amb discapacitat de Castelló i les seues famílies", i ha reafirmat el suport de l'Ajuntament a aquesta entitat.
La jornada, que ha comptat amb la col·laboració d'entitats com l'Asbumeca i el Club Esportiu Eolo, així com la Diputació de Castelló i l'Ajuntament de Benicàssim, ha finalitzat amb una paella de germanor que ha reunit a tots els participants.
L'organisme redacta les bases per a exposar les propostes i permetre que el jurat valore les obres físicament.
Ajudes a 124 esportistes, 191 clubs i 76 centres educatius per a fomentar la pràctica esportiva a tot el territori.
La presidenta de la Diputació comparteix la tradició amb els veïns i posa en valor la preservació d'una festa ancestral.
Llucena, Vilar de Canes, Villamalur, Palanques i Santa Magdalena de Pulpis seran els nous escenaris d’històries úniques.
L'esdeveniment, organitzat per la Mesa Interreligiosa, ofereix xarrades i tallers per a compartir experiències en un ambient de germanor.
La gala comptarà amb l'humor dels valencians Jajajers, la música de la Banda Municipal i la paraula de l'escriptora Rosario Raro.