
La Diputació inverteix 75.000 euros en la restauració del Palau del Cardenal Ram de Morella
L'actuació inclou la recuperació de l'escut històric, la façana i la reforma de l'accés a l'hotel
La presidenta Marta Barrachina lamenta que la falta de pressupostos estatals castigue les administracions locals i afecte la inversió en els municipis.
10/09/2025
Redacció
La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, ha tornat a alçar la veu per a reivindicar al Govern d'Espanya un finançament just i el pagament dels 105 milions d'euros que deu a la institució provincial. Barrachina ha lamentat que el Govern Central continue sense aprovar uns Pressupostos Generals de l'Estat i ha exigit que es lliure la quantitat que correspon per llei als ajuntaments per la recaptació de tributs estatals.
"L'argent que deu el Govern d'Espanya a aquesta Diputació equival a la meitat del pressupost de la institució provincial", ha remarcat la presidenta, subratllant que amb aquesta suma es podria triplicar el pressupost destinat a atendre les administracions locals. Aquesta injecció econòmica permetria impulsar projectes i programes com el Pla Impulsa, Diputació Resol o Diputació Respon, a més de millores en carreteres i infraestructures hídriques i esportives.
Barrachina ha qualificat el silenci del Govern com a "atronador" i ha advertit que no es tracta només d'un assumpte de la Diputació, sinó que afecta directament les necessitats dels 135 municipis de la província. "Som una terra amb talent, amb capacitat i amb ganes de créixer, i no podem permetre més abandonament", ha afirmat.
La presidenta ha recordat que el Tribunal de Comptes, en un informe recent, ja ha donat la raó a la Diputació de Castelló, instant el Govern a actualitzar les assignacions per participació en els tributs de l'Estat per a neutralitzar la minva patida per les pròrrogues pressupostàries. Per això, la Diputació continuarà reclamant una justícia financera que permeta als ajuntaments tindre un marc fiscal estable per a poder planificar i gestionar els seus recursos amb eficàcia.

L'actuació inclou la recuperació de l'escut històric, la façana i la reforma de l'accés a l'hotel

Commemoració de les vuit dècades de la recuperació de les festes i els 70 anys de la seua "Lloa a Sant Blai"

Idoia Palomares presenta en TVCS les instal·lacions del carrer Major com a punt clau d'informació i assessorament

L'equip de Jose Escrich s'imposa amb autoritat per 5-1 al CCR Castelldefels i escala posicions

Més enllà de la infància, el calendari vacunal ha d'acompanyar els ciutadans durant tota la vida

El grup Entre Bastidores estrena aquesta proposta contemporània dissabte i diumenge dins del cicle ‘Castelló a Escena’