
Castelló acomiada a les reines de les festes 2025 amb un emotiu acte de comiat
L'alcaldessa Begoña Carrasco ha agraït a Paula Torres i Carla Ibáñez la seua representació, destacant que han generat 'orgull de genealogia' en tota la ciutat.
L'empresa havia d'haver finalitzat la reforma de l'IES El Prat a l'agost, però només ha executat el 57% del projecte i va parar els treballs sense justificació.
11/09/2025L'Ajuntament de Torreblanca ha iniciat els tràmits per a rescindir el contracte amb l'empresa Urbamed, adjudicatària de les obres de millora de l'IES El Prat. La decisió es produeix després de constatar que la constructora va paralitzar de manera unilateral els treballs el passat 14 d'agost, sense autorització ni causa justificada.
L'alcaldessa, Tania Agut, ha explicat que l'empresa tenia un termini de 12 mesos per a l'execució de l'obra, que havia d'estar finalitzada el 21 d'agost de 2025. No obstant això, a hores d'ara només s'ha completat el 57% del projecte, i la paralització dels treballs ha obligat el consistori a actuar amb fermesa per a defensar els interessos de la població.
"El nostre deure és vetlar pel compliment de la Llei i, sobretot, pels interessos dels veïns de Torreblanca", ha declarat Agut. "Sabem que aquesta demora és perjudicial, però actuem per a garantir que l'obra s'execute en condicions i amb totes les garanties".
La decisió de l'Ajuntament inclou l'aplicació de les penalitats i indemnitzacions que corresponguen pels perjudicis ocasionats. El consistori ja està treballant en els procediments per a convocar una nova licitació que permeta reanudar i finalitzar les obres del projecte, que inclou l'ampliació de l'institut, la reforma de la biblioteca, la redistribució de diverses sales i la millora dels vestuaris i despatxos.
L'alcaldessa Begoña Carrasco ha agraït a Paula Torres i Carla Ibáñez la seua representació, destacant que han generat 'orgull de genealogia' en tota la ciutat.
A partir del 15 d'octubre, els veïns i veïnes de més de 16 anys podran presentar propostes de millora per a la ciutat, tant en línia com presencialment.
La presidenta Marta Barrachina lamenta que la falta de pressupostos estatals castigue les administracions locals i afecte la inversió en els municipis.
Una moció insta el Ministeri de Transició Ecològica i la CHJ a executar les obres pendents per a protegir la població.
Les peces de joieria, propietat de l'Ajuntament, seran lluïdes per Clara Sanz i Ana Colón en les seues imposicions de banda.
El col·legi d'Infantil i Primària del municipi ha obert les seues portes amb 16 alumnes, el doble que el curs passat.