
La Diputació de Castelló injecta 10,5 milions d'euros a l'Alt Millars per a situar el món rural com a "bandera de la província"
Redacció


La Diputació de Castelló ha fet balanç dels dos primers anys de mandat, revelant una injecció de 10,5 milions d'eurosa la comarca de l'Alt Millars. El vicepresident i responsable de l'àrea de Bon Govern, Héctor Folgado, ha destacat que aquesta inversió és el reflex del compromís del Govern Provincial, liderat per la presidenta Marta Barrachina, de situar el món rural “com a bandera de la província”.
Folgado ha desgranat les xifres, assenyalant que la inversió directa per a la comarca ha ascendit a 8.364.709,69 euros. D'aquesta quantitat, el Fons de Cooperació ha aportat més de 3 milions d'euros, i el Fons contra la Despoblació, 1,1 milions. A aquestes xifres se suma un "ambiciós Pla Impulsa", que ha destinat més de 4,2 milions d'euros a la comarca.


Inversions en infraestructures i seguretat
El vicepresident ha subratllat la importància de les inversions en infraestructures, especialment en les carreteres, qualificades com a “vies de vida”. En els últims dos anys s'ha actuat en la CV-176, que uneix Castillo de Villamalefa amb la pedania de Cedramán, i en la CV-207, que reforça el tram entre Barracas i Puebla de Arenoso.
En matèria de proveïment i depuració, s'ha destinat més d'un milió d'euros per a depuradores a Torralba del Pinar i Villamalur, garantint un tractament adequat de l'aigua. A més, en seguretat, s'ha construït una nova plataforma d'emergències a Torrechiva, un recurs vital en cas d'incendis o accidents.
Convenis i projectes que resolen problemes locals
El diputat de Cohesió Territorial, Sergio Fornas, ha assenyalat que, a través de convenis i subvencions per valor de 920.126,82 euros, la Diputació “resol, amb eficàcia, les demandes que plantegen els municipis”. Aquestes ajudes han permés executar projectes com la coberta del frontó municipal a Villamalur, la millora del proveïment a Puebla de Arenoso, o la restauració de parròquies a Ayódar i San Vicente de Piedrahita (Cortes de Arenoso).

Altres actuacions inclouen la compra d'una biotrituradora a Montán, la construcció de nous nínxols a Toga, un magatzem municipal a Fanzara o l'adequació d'espais turístics a Espadilla. En definitiva, una bateria de projectes que, segons Fornas, “donen solucions i compleixen” amb les necessitats de la comarca de l'Alt Millars.


Castelló celebra el 775 aniversari amb videomapping, música, visites i una mascletà ajornada de Magdalena
La programació començarà al setembre i continuarà amb noves activitats fins a setembre de 2027

El Privilegi del Trasllat torna a Castelló 25 anys després pel 775 aniversari de la ciutat

El CECOVA estudia donar suport a una nova especialitat d’Infermeria en cures cardiològiques i vasculars

Pérez Llorca anuncia una nova Llei forestal amb incentius per als propietaris que cuiden la muntanya

L’ITC reforça la investigació aplicada per donar resposta als nous reptes de la indústria





