
Vila-real celebra les festes dels barris amb misses, processons i actes commemoratius
Redacció


Aquest diumenge, els barris de Vila-real han celebrat les seues festes tradicionals amb misses, processons i actes institucionals, acompanyats per la corporació municipal i centenars de veïns i veïnes.
Al barri de la Soledat, s’ha celebrat la missa a l’església dels Franciscans, seguida de la tradicional processó pels carrers del barri. 
A l’església Arxiprestal, els fidels han participat en la missa en honor als patrons de la Congregació dels Lluïsos, que ha inclòs la consagració i imposició de medalles dels nous congregants, seguida del trasllat de les imatges dels patrons pels carrers del barri.


El barri del Roser ha celebrat la seva missa a l’Església dels Sants Evangelistes, amb la posterior processó, on els veïns han pogut participar activament en els actes de devoció i germanor.
Al Crist de l’Hospital, la missa s’ha celebrat a la capella del Santíssim Crist de l’Hospital, on l’alcalde ha procedit al descobriment de la placa commemorativa dels 750 anys de la fundació de l’Hospital de Vila-real, establert l’any 1275 per Pere Dahera amb la Carta Pobla de Jaume I. Aquest acte simbolitza la fe, el servei i la identitat de la ciutat al llarg dels segles.
Finalment, el barri de la Senia ha celebrat la seua missa a l’Església Santa Sofia, completant així una jornada marcada per la tradició, la religiositat i la convivència veïnal.

Els membres de la corporació municipal han estat presents en tots els barris, acomapnyant al veïnat i participant en els diferents actes, reforçant la vinculació entre les institucions locals i la ciutadania durant les festes tradicionals.


Castelló recrearà els seus orígens amb set visites teatralitzades gratuïtes pel 775 aniversari

Castelló commemora els 750 anys de la mort de Jaume I amb una exposició i unes jornades d’estudi

Vila-real presenta prop de 200 actes per a les festes de la Mare de Déu de Gràcia 2026

Labora impulsa prop de 80 programes d’ocupació i formació per a més de 1.500 persones

L’Hospital General de Castelló supera els 500 procediments de neuroradiologia intervencionista en tres anys





