
La Diputació de Castelló defensa al sector primari i reclama una PAC sòlida al Govern d'Espanya
Redacció


La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, ha presentat una moció al ple amb l'objectiu de defensar amb fermesa els interessos dels agricultors i ramaders de la província. La iniciativa, que es vota aquest dimarts, busca el màxim consens per a donar suport al sector primari en la negociació del nou marc financer de la Unió Europea i la reforma de la Política Agrària Comuna (PAC).
En les seves declaracions, Barrachina ha apel·lat directament al Govern d'Espanya per a "aconseguir una posició ferma" que responga a les necessitats dels professionals del camp. La presidenta ha destacat que la Diputació se suma al manifest subscrit per la Generalitat Valenciana i les principals organitzacions agràries, ja que "les seues exigències són les nostres".


La moció demana més inversió per al sector i rebutja la pèrdua de fons, exigint el manteniment dels pilars FEAGA i FEADER per a garantir la renda dels professionals. A més, es demana tenir en compte la inflació i promoure accions com el relleu generacional i la inclusió del criteri de despoblació en les ajudes.
Marta Barrachina ha posat en relleu la importància d'un sector que "empra milers de famílies" i que és "sinònim de benestar i desenvolupament", especialment en el món rural. Per això, considera "crucial" crear un front comú per a trobar solucions i no "crear més problemes als professionals". "Tenim l'obligació de promoure desenvolupament i riquesa, i hem de fer-ho des del consens", ha conclòs.


Castelló recrearà els seus orígens amb set visites teatralitzades gratuïtes pel 775 aniversari

Castelló commemora els 750 anys de la mort de Jaume I amb una exposició i unes jornades d’estudi

Vila-real presenta prop de 200 actes per a les festes de la Mare de Déu de Gràcia 2026

Labora impulsa prop de 80 programes d’ocupació i formació per a més de 1.500 persones

L’Hospital General de Castelló supera els 500 procediments de neuroradiologia intervencionista en tres anys





