
Naix a Castelló l’Associació Atrapasomnis per a acompanyar als supervivents del suïcidi
Redacció


El pròxim 3 d’octubre a les 19.00 hores, tindrà lloc la presentació oficial de l’Associació Atrapasueños en el Centre Urban de Castelló, una nova entitat sense ànim de lucre que naix amb l’objectiu de donar suport i acompanyament a les persones que han patit la pèrdua d’un ésser estimat per suïcidi.
L’associació està formada per supervivents del suïcidi i compta amb la col·laboració de professionals de la salut mental. La seua presidenta és Marta Granero, psicòloga, qui ha visitat el plató de Castelló acompanyada de Jorge González, tresorer de l’entitat i pare d’una víctima del suïcidi.


Granero ha explicat que Atrapasueños pretén ser un espai segur, d’escolta activa i empatia, on les persones afectades puguen compartir el seu dolor, rebre suport emocional i accedir a tallers, xarrades i seguiment psicològic.
Un servei necessari i impulsat des de l’experiència personal
“Aquesta associació naix des del cor, des de la necessitat i des del dolor, però també des de la voluntat de transformar-lo en ajuda per als altres”, ha explicat la presidenta.
La iniciativa és pionera a Castelló i està impulsada per tres persones, una d’elles psicòloga, i les altres dues supervivents directes. L’entitat ja compta amb professionals i voluntaris disposats a col·laborar activament.
Des d’Atrapasomnis s’ofereix un acompanyament emocional continuat, reunions periòdiques, formació i activitats orientades a visibilitzar, sensibilitzar i trencar el tabú del suïcidi, una realitat dolorosa que cada vegada afecta més famílies i que sovint queda silenciada.
Contacte i col·laboració
Per a més informació o per a sumar-se com a voluntari/a o col·laborador/a, es pot contactar amb l’associació a través del correu electrònic: [email protected]


Castelló recrearà els seus orígens amb set visites teatralitzades gratuïtes pel 775 aniversari

Castelló commemora els 750 anys de la mort de Jaume I amb una exposició i unes jornades d’estudi

Vila-real presenta prop de 200 actes per a les festes de la Mare de Déu de Gràcia 2026

Labora impulsa prop de 80 programes d’ocupació i formació per a més de 1.500 persones

L’Hospital General de Castelló supera els 500 procediments de neuroradiologia intervencionista en tres anys





