Castelló aprova un nou Protocol pioner enfront del risc d’inundacions en centres docents

    El text s’ha aplicat ja en l’últim episodi de pluges, demostrant la seua operativitat i utilitat immediata.

    01/10/2025RedaccióRedacció
    Carrasco JGL aprobación lluvias 2
    El document estableix sis nivells de risc amb mesures com confinament, suspensió d’activitats o paralització de classes.


    L’Ajuntament de Castelló ha aprovat este dimecres en sessió extraordinària de la Junta de Govern Local el nou Protocol enfront del Risc d’Inundacions en centres docents, un document innovador i pioner que esdevé referent a nivell estatal.

    L’alcaldessa Begoña Carrasco ha destacat que amb esta eina “guanyem en seguretat per a la comunitat educativa i les famílies de Castelló”. Ha afegit que es tracta d’un “protocol de ciutat”, fruit del treball coordinat durant més d’un any de les àrees municipals de Seguretat, Emergències, Infraestructures i Educació, així com de la Secretaria General.

    El protocol contempla sis categories de risc (de 0 a 5), que responen als nivells d’alerta establits per Aemet i les recomanacions del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat. Cada categoria activa diferents mesures: des del seguiment meteorològic o la suspensió d’activitats exteriors, fins al confinament temporal de l’alumnat, la suspensió de les classes o, en casos extrems, l’evacuació.

    El text és aplicable a tota la xarxa educativa de la ciutat: escoles infantils i primàries, instituts de secundària, centres de formació professional, d’educació especial, d’idiomes, música, dansa, art i disseny, així com els d’educació per a adults, tant públics com concertats i privats.

    L’alcaldessa ha ressaltat que el protocol ja es va posar a prova amb l’episodi de pluges de principis de setmana, aplicant-se criteris que van permetre una gestió més segura de la situació. A més, el document també inclou un apartat dedicat a la divulgació i formació, amb l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania i, especialment, els col·lectius més vulnerables com xiquets, adolescents i joves.

    “Amb este protocol reforcem la nostra capacitat de resposta i fem de Castelló una ciutat més preparada davant fenòmens meteorològics adversos”, ha conclòs Carrasco, que també ha compartit el text amb el Consell Escolar Municipal per a garantir la seua implementació coordinada.



    El més vist