
Castelló recuperarà els camps federatius per al futbol base després de 14 anys en desús
L'alcaldessa Begoña Carrasco anuncia un conveni amb la Federació per a sumar dos nous camps de futbol 11 a l'oferta municipal en 2026.
El llibre, premiat en la categoria de Novel·la Històrica dels Letras del Mediterráneo 2024, recrea l’empremta templera al Maestrat.
01/10/2025
Redacció
El Pati d’ECO Les Aules ha sigut l’escenari de la presentació de La venganza de los templarios, novel·la històrica de Begoña Valero, distingida amb el guardó Letras del Mediterráneo 2024. L’acte, organitzat per la Diputació de Castelló, ha comptat amb la presència del diputat de Cultura, Alejandro Clausell, qui ha destacat que es tracta de “la primera novel·la, escrita per un autor premiat des de 2016, que versa sobre el pas dels cavallers templers per la nostra província”.
L’obra transporta el lector a l’any 1307, quan el rei Felip IV de França orquestra la caiguda de l’Orde del Temple per a apoderar-se de les seues riqueses. Des d’eixa traïció, la narració recorre terres enigmàtiques com Sòria i el Maestrat castellonenc, on els templers van tindre un paper destacat.
Clausell ha remarcat la importància de recuperar els Letras del Mediterráneo en 2024, ja que “són guardons que no sols reconeixen el talent literari, sinó que també converteixen la nostra província en escenari i font d’inspiració, posicionant Castelló com un referent cultural”.
Editorial Sargantana, encarregada de la publicació, ha valorat positivament el projecte, assenyalant que “estos guardons són un exemple de col·laboració entre literatura i territori, amb llibres que es projecten tant a nivell nacional com internacional”.
Begoña Valero, nascuda a Banyeres de Mariola (Alacant) i resident a València, és metgessa de formació i escriptora de reconeguda trajectòria. En 2024 va rebre també el Premi ODILO a la millor autora de novel·la històrica per Un testigo llamado Cervantes, guardó que li serà lliurat en la XXV Setmana de Novel·la Històrica de Cartagena. A més, ha publicat obres com El trabajo de los libros (2012), sobre Gutenberg i la impremta, i La casa del Compás de Oro(2017), centrada en Christophe Plantin i les guerres de religió.
L’autora participa activament en la difusió de la història a través de la literatura: ha sigut jurat de diversos premis nacionals, és Senadora del Museu de la Impremta i de les Arts Gràfiques de València i forma part tant de la Xarxa d’Escriptores del Mediterrani com de l’Associació d’Escriptors amb la Història.

L'alcaldessa Begoña Carrasco anuncia un conveni amb la Federació per a sumar dos nous camps de futbol 11 a l'oferta municipal en 2026.

Campanades infantils, la tradicional San Silvestre i 4.800 bosses de clemenules: la ciutat es prepara per a una Nit de Cap d'Any històrica.

L'alcaldessa i la regidora Clara Adsuara mantenen la tradicional visita a l'asil per a agrair el sacrifici i l'esforç de la gent gran.

El Teatre Principal de Castelló aconsegueix un rècord de 475 abonats i suma 7.000 assistents en només tres mesos.

AVA-ASAJA xifra en 31 milions d'euros les pèrdues de desembre, amb la Clemenules com la varietat més castigada.

Benidorm lidera les previsions amb un 84,6%, seguida de prop per la ciutat de València i el litoral d'Alacant.