Castelló obri les inscripcions per a la ‘XIX Marxa a peu per les Ermites’ amb un recorregut de 21 km i 8 enclavaments

    El recorregut eixirà a les 7.00 h des de la Plaça Major i finalitzarà a l'Ermita de Sant Jaume de Fadrell, on s'oferirà una paella monumental i autobús gratuït.

    06/10/2025RedaccióRedacció
    ruta a peu per les ermites
    La regidora Noelia Selma presenta la ruta, que se celebrarà el pròxim 25 d'octubre en homenatge a l'exregidor Miquel Soler i Barberà.

    La regidora d'Ermites, Noelia Selma, ha presentat la XIX Marxa a peu per les Ermites. Miquel Soler i Barberà, una cita que tindrà lloc el pròxim 25 d'octubre i que promet ser multitudinària. A la presentació, realitzada en roda de premsa, van acompanyar la regidora la viuda de Miquel Soler, Lolín Sol, i la seua filla, Clara Soler.

    La marxa, que comença el seu període d'inscripció gratuïta avui mateix, compta amb un recorregut de 21 quilòmetres. La ruta començarà a les 7.00 hores a la Plaça Major i culminarà a l'Ermita de Sant Jaume de Fadrell, visitant un total de 8 ermites que formen part del patrimoni cultural de Castelló.

     

    Homenatge a Miquel Soler
     

    Noelia Selma va voler posar en valor el llegat de Miquel Soler, exregidor de l'Ajuntament de Castelló, membre de la rondalla Els Llauradors i una figura "molt activa en el ‘món de la festa’". La regidora va destacar la seua estreta vinculació amb entitats socials i la seua tasca per impulsar les tradicions, la música i la cultura popular. "Hui en el seu honor complim amb la tradició i presentem la ruta que porta el seu nom", va afegir.

    Selma va agrair la col·laboració dels ermitans dels diversos enclavaments que es visitaran, ja que "es bolquen a l'arribada dels participants facilitant la visita".

     

    Detalls del recorregut i serveis
     

    El pelegrinatge del 25 d'octubre començarà amb direcció a l'ermita de Sant Nicolau de Bari. Posteriorment es visitaran la de Sant Francesc de la Font, la de la Magdalena (amb visita al Castell Vell), la de Sant Roc de Canet, i la Basílica del Lledó. La ruta continuarà fins a les ermites de Sant Isidre i Sant Pere de Censal, abans d'arribar a l'aturada final a Sant Jaume de Fadrell.

    Per a inscriure's gratuïtament, els interessats han de contactar amb el Patronat Municipal de Turisme enviant un correu electrònic a: [email protected].

    Tots els inscrits podran gaudir d'una paella monumental i música en arribar a la meta. A més, des de la regidoria s'ha habilitat un servei gratuït d'autobusos per al retorn al centre de la ciutat des de l'Ermita de Sant Jaume de Fadrell.

     
     


     

    El més vist