
La Fira de la Joventut de Benicarló arriba amb activitats, música i els tradicionals ‘autos locos’
L’esdeveniment, organitzat per la Regidoria de Joventut amb la col·laboració de la Coordinadora de Penyes
Castelló impulsa la seua capitalitat gastronòmica amb una Ruta de la Tapa rècord: 62 locals i més de 120 creacions.
14/10/2025La regidora de Turisme, Arantxa Miralles, ha presentat hui, juntament amb Carlos Pérez, organitzador de l’esdeveniment, i amb representants del sector hostaler, una nova edició de la Ruta de la Tapa Sabors Castelló 2025, que se celebrarà del 16 d’octubre al 8 de novembre. En aquesta edició participen 62 locals de la ciutat, cadascun amb dues creacions exclusives, sumant un total de 124 tapes elaborades amb producte local i amb referències a la tradició culinària castellonenca.
Segons ha explicat Miralles, “amb aquest esdeveniment consolidem una iniciativa que uneix gastronomia, cultura i turisme, i que projecta la millor imatge de la nostra ciutat. La ruta posa en valor el talent dels nostres cuiners i la qualitat dels nostres productes, alhora que impulsa l’economia local i dinamitza els barris, convidant a tothom a descobrir Castelló a través del paladar”.
De fet, 37 dels 62 establiments participants ofereixen opcions aptes per a persones celíaques, una clara aposta per la inclusió i l’accessibilitat gastronòmica. “Amb aquesta aposta reforcem el nostre compromís amb aquest col·lectiu i garantim que la ruta siga una experiència per a tots els públics, sense barreres”, ha remarcat la regidora.
La iniciativa compta amb el patrocini de l’Ajuntament de Castelló i del Patronat Municipal de Turisme, així com amb la col·laboració de la Diputació de Castelló a través del segell Castelló Ruta de Sabor, consolidant-se com un dels grans motors turístics, hostalers i culturals del territori.
La firma artística de l’edició
La imatge oficial de Sabors Castelló 2025 porta la signatura de l’artista castellonenc Luis Bolumar, autor de l’obra “Compartir”, realitzada en acrílic sobre llenç. La peça simbolitza l’esperit de la ruta: reunir-se, gaudir i entendre la gastronomia com un acte d’unió i convivència, posant l’art al servei de la identitat gastronòmica local.
Una ruta amb sabor solidari
Un any més, la Ruta de la Tapa reafirma el seu compromís amb la seua vessant més social. En aquesta edició, col·labora amb ASOLECAS (Associació contra la Leucèmia de Castelló), que instal·larà urnes als locals participants per a recollir aportacions voluntàries del públic, a les quals s’afegirà la contribució solidària dels restaurants.
Impacte i projecció
Des de la seua primera edició, l’any 2013, la Ruta de la Tapa Sabors Castelló ha mantingut un creixement sostingut i un impacte notable en el sector hostaler i turístic. S’estima un impacte econòmic acumulat d’1,2 milions d’euros, més de 90.000 tapes servides i un 23% de visitants procedents de fora de la ciutat, consolidant Castelló com a capital gastronòmica del Mediterrani.
La Guia Oficial de la Ruta recollirà el detall dels 62 establiments participants, les seues adreces i les dues tapes que ofereix cadascun. Estarà disponible en format físic als locals i oficines de turisme, i també en versió digital a través d’Instagram (@sabores_castellon).
¿Vols que ara te la traduïsca també al castellà amb els tres titulars corresponents?
L’esdeveniment, organitzat per la Regidoria de Joventut amb la col·laboració de la Coordinadora de Penyes
Professionals de 10 països participaran en xarrades i showcases entre el 15 i el 18 d’octubre.
La Regidoria de Turisme organitza una jornada per analitzar el potencial del turisme sènior i els reptes del turisme en entorns rurals de la província.
El desacert en el llançament exterior i la solidesa defensiva dels de La Safor van condemnar els de la capital de La Plana en el segon compromís lliguer.
El Govern Provincial presenta una moció per al pròxim ple per a instar els ministeris a publicar de forma immediata totes les dades sobre les incidències a Castelló.
Les mesures seran ratificades en el ple extraordinari dedicat a les Ordenances Fiscals del divendres 17 d’octubre.