Pina de Montalgrao supera els danys de la DANA de 2024 amb 200.000 euros de la Diputació i la Generalitat

    El municipi reconstrueix els danys del temporal gràcies a la col·laboració institucional i a la solidaritat local.

    22/10/2025RedaccióRedacció
    Mª Ángeles Murria alcaldesa de Pina de Montalgrao
    Mª Ángeles Murria Alcaldessa de Pina de Montalgrao L’ajuda dels governs provincial i autonòmic permet recuperar camins i infraestructures públiques un any després del temporal.

    Un any després, la normalitat torna a Pina de Montalgrao
    Pina de Montalgrao ha aconseguit deixar enrere els efectes devastadors de la DANA que va afectar greument el municipi entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024, gràcies a una inversió conjunta de 200.000 euros aportats per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana.

    “Les pluges ens van fer molt de mal, especialment en camins i infraestructures públiques, però hem pogut recuperar-nos gràcies al suport econòmic dels qui més tenen”, ha explicat l’alcaldessa, María Ángeles Murria. “Els nostres recursos són limitats i sense l’ajuda dels governs supramunicipals no hauríem pogut restaurar tot el que es va perdre”.

     
    Ajuda àgil i compromís institucional
    L’ajuda va arribar de manera ràpida i directa per part de la Diputació de Castelló, mentre que la Generalitat Valenciana va activar una línia extraordinària d’inversió per als municipis afectats per la DANA.

    A més, Pina de Montalgrao ha rebut 23.595 euros addicionals de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), una quantitat que ha permés completar les actuacions de reparació.

    “Per a un poble com Pina, aquesta inversió ha sigut una benedicció. Ens ha donat solucions i ens ha permés recuperar la normalitat”, ha destacat l’alcaldessa.

     
    Sense suport estatal
    Tot i la recuperació local, Murria ha lamentat que Pina de Montalgrao no haja rebut cap fons del Govern d’Espanya, que només ha resolt ajudes per a 12 dels 71 municipis afectats per la DANA a la província, amb un total de 560.317,13 euros repartits.

    “Ens haguera agradat que també es recordaren de nosaltres. Nosaltres també vam patir la devastació i haguérem celebrat poder rebre aquesta inversió. Afortunadament, amb esforç i ajuda local, ja ens hem recuperat”, ha conclòs l’alcaldessa.

    El més vist