
El COECS defensa la humanització dels professionals en les primeres Jornades Deontològiques de Córdoba
Redacció


El vicepresident del Col·legi Oficial d’Infermers i Infermeres de Castelló (COECS), Francisco Javier Pareja, ha participat en la primera edició de les Jornades de la Comissió Deontològicadel Col·legi d’Infermeria de Córdoba, celebrades el 17 d’octubre. En la seva conferència titulada “Infermeria: vocació o professió? Situació legal”, Pareja ha reflexionat sobre la trajectòria històrica de la professió i la necessitat de humanitzar la societat en conjunt.
Segons Pareja, “per a consolidar la Infermeria del futur i dotar-la de valors sòlids, cal conèixer el nostre passat, potenciar els valors en el present i aprofitar-los per a un futur més just i millor per a la societat”. A més, ha insistit que la humanització no depèn de la professió, sinó dels professionals que l’exerceixen: “Hi ha d’haver un esforç global per humanitzar el món i reforçar la solidaritat del ser humà”.
El vicepresident del COECS i CECOVA també ha recordat la importància dels codis deontològics com a eina per protegir els pacients i la societat, i ha subratllat que “ser un bon professional és incompatible amb ser poc humà davant del pacient”.
Les jornades han continuat amb la taula redona “Visió i valors d’Infermeria que humanitzen els cures”, amb la participació dels directors i subdirectors d’infermeria dels hospitals Reina Sofía, Cruz Roja, San Juan de Dios i Quirón de Córdoba.
Sota el lema “Valors que transformen: la Infermeria del futur”, aquestes jornades han ofert un espai per promoure la formació en ètica i deontologia, dotant els assistents d’eines pràctiques per orientar-se en els aspectes ètic-deontològics de la seva professió.
Pareja ha agraït al Col·legi de Córdoba la invitació i ha destacat la importància de reforçar els llaços de col·laboracióentre els col·legis d’infermeria de totes les províncies.




José Vicente Castel serà el pregoner de les festes d'agost de Morella 2026
El mestre de gaita i tabal donarà el tret d'eixida a nou dies de celebracions després de dècades dedicades a preservar la música tradicional dels Ports

La Nit de l'Art de Xèrica torna amb 25 propostes i converteix el municipi en un gran escenari cultural

El PP de Castellnovo proposa destinar els 100.000 euros del pla ‘Més Esport’ a rehabilitar el camp de futbol

Els Camins dels Càtars obrin una nova ruta turística per descobrir la història, el patrimoni i la natura de l'Alt Maestrat


