
La secció d'Esoterisme se centra en la tradició arrelada del Dia de Tots Sants i Difunts a la cultura espanyola.
S’estrena un portal web amb recursos docents en accés obert i eines per a crear materials educatius.
26/10/2025
Redacció
La Universitat Jaume I ha celebrat la Setmana de l’Accés Obert, una iniciativa global destinada a promoure l’accés lliure al coneixement científic i docent. Enguany, sota el lema «A qui pertany el nostre coneixement?», la Setmana ha convidat a reflexionar sobre la creació i compartició del saber i com les comunitats poden mantenir el control sobre els seus productes intel·lectuals.
En aquest marc, s’ha presentat el distintiu OS-UJI: Bones pràctiques en ciència oberta, per part del vicerector d’Investigació, Jesús Lancis, la cap de servei de Biblioteca, Paloma Garrido, i el professor Ramón Feenstra. Aquest reconeixement està destinat a valorar les accions del personal investigador que adopta els principis de la ciència oberta, com la publicació en accés obert, la difusió de dades en repositoris oberts, la participació en revisions per parells obertes o la publicació en revistes Diamant. La iniciativa s’emmarca dins del Pla d’Acció ENCA-UJI 2023-2027 i compta amb el suport del projecte europeu Catalisi.
A més, s’ha presentat el nou portal web de materials docents en accés obert de l’UJI (materialsdocents.uji.es), amb informació sobre recursos educatius oberts (REO), avantatges de compartir materials docents i el procediment per incloure’ls al repositori institucional. El portal ofereix també un catàleg d’eines i plantilles per a la creació de materials, així com informació sobre els recursos del Centre d’Innovació Educativa i Tecnologies Digitals (CIETD), incloent cabines d’edició audiovisual i estudi de gravació.
El programa de la Setmana s’ha completat amb la xerrada «Obrint la nostra investigació a tota la societat», a càrrec de Lluís Martínez, director de la Unitat de Divulgació Científica i Ciència Ciutadana, i amb la difusió d’un joc interactiu sobre accés obert a la web i a les xarxes de la Biblioteca.

Aquesta iniciativa consolida l’UJI com a referent en ciència oberta i accés lliure al coneixement, fomentant la transparència, la participació i la innovació en recerca i docència.

La secció d'Esoterisme se centra en la tradició arrelada del Dia de Tots Sants i Difunts a la cultura espanyola.

L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.

Reciplasa, presidida per Sergio Toledo, preveu uns ingressos de 20,6 milions d’euros per al 2026 i uns beneficis nets de 38.161 euros, consolidant la gestió prudent.

Entrevista amb Mariano Chóliz, Catedràtic de Psicologia Bàsica, UV i assessor de Patim. "Els canvis en la Llei Valenciana del Joc són un retrocés en termes de Salut Pública"

La incorporació de David Edo Chabrera, Rafael Quiroga Alegre i Alejandro Navarro Canós busca reforçar els equips directius de la Junta, presidida per Raúl Collazos.

Castelló s'ha sumat al dol oficial amb les banderes a mig pal i recorda la gran mobilització ciutadana que va enviar més de 70.800 kg d'aliments i productes de primera necessitat.