L'Ateneu de Castelló celebra cent anys com a "far de la cultura" de la ciutat

    L'entitat, fundada per un grup de joves el 1925, ha superat guerres i dificultats per mantindre's com a espai cultural.

    28/10/2025RedaccióRedacció
    Captura de pantalla 2025-10-27 a las 16.55.20
    Presentació del llibre "El Ateneo de Castellón en su centenario" amb el seu president, Santiago Fortuño.

     L'Ateneu de Castelló ha celebrat el seu centenari, una fita històrica que ha sigut compartida en els platós de televisió de la ciutat amb la presència del seu president, Santiago Fortuño Llorens, professor emèrit de Literatura Espanyola a la Universitat Jaume I.

    Amb motiu d'aquesta commemoració, la Diputació Provincial de Castelló ha col·laborat amb l'entitat en l'edició d'un llibre que recull els cent anys de la seua història. El volum detalla els articles i, principalment, l'evolució de l'Ateneu des de la seua fundació el 1925, quan un grup de joves castellonencs, preocupats i motivats per la cultura, van decidir associar-se.

    Durant un segle, l'Ateneu de Castelló s'ha erigit com un "far per a la cultura de la ciutat". La seua història ha estat marcada per moments apassionants, però també per períodes de grans dificultats, com els derivats de la política i la Guerra Civil. Tot i els obstacles, l'esforç per mantindre un espai per a la cultura ha sigut constant.

    Actualment, l'Ateneu compta amb aproximadament 600 socis i manté una intensa activitat cultural. Cada divendres de l'any, l'entitat organitza una trobada cultural que pot ser la presentació d'un llibre, una conferència, una xarrada o un acte musical. L'objectiu fonamental de l'Ateneu és ser un espai on la societat civil puga prendre consciència del moment històric, conéixer la seua responsabilitat en el món i oferir respostes amb total llibertat.

    El més vist