
El Diputat provincial de Residus,, ha visitat els estudis de TVCS per a abordar, entre altres temes, la gestió de la nova taxa de recollida de residus
L'Ajuntament augmenta el pressupost de la campanya de 300.000 € a 800.000 €, amb l'objectiu de dinamitzar el comerç tradicional de Castelló i el Grau.
28/10/2025
Redacció
L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha presentat avui l'edició "històrica" de la campanya de bons comercials “Abonem Castelló”, impulsada per l'Ajuntament en col·laboració amb Confecomerç i associacions de comerços locals. La campanya dinamitzarà les compres a Castelló i el Grau des del 3 fins al 24 de novembre amb una dotació que ascendeix a 800.000 euros, la qual cosa generarà un impacte econòmic total de més d'1,6 milions d'euros.
En la presentació han participat també el regidor de Comerç i Consum, Alberto Vidal, i el vicepresident de Confecomerç, Mauro Gómez, a més de representants de les associacions de comerços.
Begoña Carrasco ha posat l'accent en el compromís del Govern de la ciutat, que ha decidit augmentar la dotació de la campanya en 500.000 euros més, una mesura que compta amb el consens de la resta de partits i que s'aprovarà en el pròxim ple municipal.
"Hui treballem tots en equip per la ciutat, pel comerç local i sobretot per ajudar als qui ens necessiten, als valents que lluiten cada dia per alçar la persiana del seu comerç", ha assenyalat l'alcaldessa, qui ha insistit que "una ciutat sense comerç és una ciutat sense ànima".
Mecànica i Novetats dels Bons
El regidor de Comerç i Consum, Alberto Vidal, ha explicat que els bons estan dirigits a persones majors de 18 anys empadronades a Castelló. Els bons es poden adquirir a través de la web www.bonoscastellodelaplana.es, i els consumidors pagaran el 50% del seu valor, mentre que l'altre 50% serà subvencionat directament per l'Ajuntament.
Tipus de bons i límit per DNI:
Valor Nominal del Bo 10 euros, 20 euros,50 euros,100 euros i 200 euros.Com a principal novetat per a aquesta edició, i atenent les sol·licituds ciutadanes, Vidal ha anunciat que s'obriran dos períodes per a la compra de bons el mateix dilluns 3 de novembre:
Primer torn: A les 10:00 h del matí.
Segon torn: A les 16:00 h de la vesprada.
La finalitat és "facilitar que tots puguen accedir als bons i aprofitar-los al màxim", ha subratllat Vidal.
Per la seua banda, Mauro Gómez (Confecomerç) ha recalcat que aquesta és una campanya "que sí que arriba directament als comerciants de Castelló" i que busca dinamitzar el comerç, fidelitzar els clients i enfortir el teixit econòmic local.

El Diputat provincial de Residus,, ha visitat els estudis de TVCS per a abordar, entre altres temes, la gestió de la nova taxa de recollida de residus

El conjunt d'Amics supera un partit d'alta tensió (97-106) i es prepara per rebre el Bisbal Bàsquet en Lliga i el Fuenlabrada en l'eliminatòria de Copa Espanya.

La competència pel prestigiós Concurs de Mascletaes Ciutat de Castelló obliga a la celebració d'un sorteig públic per seleccionar les set empreses participants.

La vicepresidenta provincial, María Ángeles Pallarés, visita la Jana per comprovar l'èxit d'aquest servei impulsat pel Govern Provincial per garantir la seguretat i evitar robatoris en els municipis més petits.

La Regidoria de Consum organitza les visites, en col·laboració amb la Confraria de Pescadors, per acostar el món del mar i l'alimentació saludable a 15 centres educatius.

L'Ajuntament rep 150.000 euros per a un projecte pioner que uneix esport, natura i sostenibilitat, consolidant-se com a referent rural.