
La Performance Ingràvid de Carlos Llavata Inaugura el Curs 2025-2026 de l’EASD Castelló Fent Confluir la Ceràmica, la Música i la Poesia
Redacció


L’Escola d’Art i Superior de Disseny de Castelló (EASD Castelló) ha celebrat ahír al matí la inauguració del nou curs 2025-2026 en un escenari inèdit, l'Auditori i Palau de Congressos de Castelló.
L'acte va congregar alumnat, professorat, autoritats i professionals del sector sota el lema “Tot el que pesa s'enfonsa. El que importa ens eleva”, convidant a la reflexió sobre el paper transformador de l'art i el disseny.
La directora general de l’ISEACV, Fani Blanch, el director de l’EASD Castelló, David Marqués, i l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, van obrir la jornada destacant el valor de l'educació artística en la societat contemporània. Seguidament, es van lliurar les distincions als millors expedients acadèmics i als estudiants destacats del curs passat.
L'Acció Efímera Ingràvid

Com a part central i reflexiva de l'acte, l'artista i ceramista Carlos Llavata va presentar la performanceinèdita "Ingràvid" a l'exterior de l'Auditori. Aquesta acció efímera i poderosa va celebrar la unió entre la ceràmica tradicional i les arts escèniques contemporànies.
Llavata va comptar amb la col·laboració del reconegut ceramista valencià Pepe Royo, amb qui va modelar una peça ceràmica de més de tres metres d'altura, concebuda com un organisme viu en permanent tensió entre la creació, la solidesa i la volatilitat.
La performance va culminar en un gest de transformació, on la peça va ser retornada a l'aire i al so en un acte catàrtic. Hi van intervenir el propi artista, el quartet de metall i el piano a quatre mans del Conservatori Superior de Música Salvador Seguí de Castelló, juntament amb la veu del poeta Ángel Benedicto, que acompanyava l'acció amb un text creat especialment per a l'ocasió, unint terra, aire i so.


Més de cent jocs de taula reunixen famílies i aficionats a la plaça Major

Troben ceràmica de l’edat del ferro i noves estructures a l’Illa Grossa de Columbretes

Castelló incorpora 116 persones al programa municipal d’ocupació temporal

L’Intermaquinas Benicarló guanya a Logronyo i encadena el segon triomf en la Segona FEB


