Castelló Presenta una Nova Edició del Mes de l’Arròs amb Sabor Internacional i una Completa Programació Gastronòmica i Turística

    Un Showcooking d'Arrossos Internacionals reunirà cuiners de 12 nacionalitats diferents a la Plaça Tetuán, reforçant la diversitat cultural de Castelló.

    29/10/2025RedaccióRedacció
    MIralles Sales Mes del Arroz
    Set activitats ompliran el mes de novembre, combinant tradició (Jornades d'Arròs a Banda del Grau) i excel·lència (Premis Nacionals d'Hostaleria).

     L'Ajuntament de Castelló ha presentat una nova edició del Mes de l’Arròs, una cita que es consolida en el calendari gastronòmic i turístic de la ciutat. La regidora de Turisme, Arantxa Miralles, i el regidor d'Interculturalitat, Vicent Sales, han destacat que la programació d'enguany, que inclou set activitats, busca situar Castelló en el mapa gastronòmic internacional.

    "L'arròs és una tradició, un senyal d'identitat i una forma de compartir", ha assenyalat Miralles, qui ha afirmat que l'èxit de l'anterior Mes de la Ceràmica motiva el Patronat de Turisme a seguir impulsant la vessant gastronòmica de la identitat castellonenca amb el mateix entusiasme.

    Per la seua banda, Vicent Sales ha subratllat la importància del Mes de l’Arròs com a iniciativa per posar en valor la riquesa cultural de Castelló, ja que l'arròs és un producte "molt nostre" que també "uneix amb molts altres països".

    Activitats Clau del Mes de l'Arròs
     Jornades d'Arròs a Banda del Grau (3 al 30 de novembre): La programació s'iniciarà amb aquesta iniciativa organitzada per GastroGrao, on els restaurants del districte marítim oferiran menús especials centrats en aquest plat característic.
    Premis Nacionals d'Hostaleria (4 de novembre, 19:30 h): El Teatre Principal acollirà aquest esdeveniment de prestigi nacional, que Miralles considera que consolida Castelló com a referent de l'hostaleria espanyola.
    Showcookings amb Xefs de Primer Nivell (8 i 12 de novembre). Es realitzaran dues sessions obertes i participatives, 8 de novembre (Plaça Na Violant): Showcooking amb el xef Alessandro Maino i una masterclass d'arròs de Molino Roca.
    12 de novembre (Plaça María Agustina, 11:00 h), Showcooking a càrrec del xef Cristian Granero.
     

    L'Arròs com a Llenguatge Universal
     Una de les novetats més destacades és el Showcooking d'Arrossos Internacionals, organitzat pel Negociat de Convivència Social i Interculturalitat. Dissabte 15 de novembre, a les 11:00 hores, a la Plaça Tetuán. Amb la participació de Cuiners i aficionats d'un total de 12 nacionalitats (entre elles, Romania, Colòmbia, Xina, Argentina, Mali, Veneçuela i Cuba) presentaran les seues versions de l'arròs.
    Vicent Sales ha remarcat que aquest esdeveniment converteix l'arròs en un "llenguatge universal i comú que uneix cultures i connecta molts països", visibilitzant la diversitat cultural de Castelló.

     Concursos amb Ressò Internacional,El Mes de l'Arròs també manté i potencia les seues cites competitives.

    III Concurs d'Arròs a Banda (10 de novembre, 11:00 h): A la Plaça de la Panderola. L'interès ha sigut tan elevat que les 40 places per a professionals i les 6 per a la categoria d'estudiants s'han esgotat. Miralles ha destacat el seu caràcter internacional, amb participants de restaurants irlandesos, francesos i asiàtics.
    IV Concurs Internacional de Paella amb Pilotes de Nadal. Aquest concurs tindrà lloc a la Plaça d'Espanya a partir de les 10:00 h.
    La regidora de Turisme ha conclòs que el Mes de l'Arròs és "una invitació a gaudir del sabor, la creativitat i l'hospitalitat" de la ciutat, i aposta per un turisme gastronòmic que generi riquesa i projecció per a Castelló.

    El més vist