
La Diputació de Castelló Aposta per la Seguretat al Camp amb Ajudes a 15 Municipis per a la Contractació de Guardes Rurals
Redacció


La Diputació Provincial de Castelló ha reafirmat el seu compromís amb el sector primari amb l'aprovació de la concessió d'ajudes destinades a 15 municipis per a la contractació de guardes rurals.
La presidenta de la institució, Marta Barrachina, ha assenyalat que l'agricultura és "tradició i pilar econòmic per a la nostra província" i que aquesta línia d'ajudes és una eina fonamental per a protegir el camp de Castelló i evitar robatoris i actes vandàlics.
Aquest servei de guardes rurals, implantat per la Diputació el 2024, ha demostrat ser fonamental per a la seguretat de les explotacions agrícoles. Per això, l'equip de Govern ha decidit incrementar el pressupost un 50% i augmentar el nombre de poblacions beneficiàries. En aquesta edició, es poden acollir municipis de menys de 5.000 habitants, a diferència de l'any anterior, quan el límit era de 3.000.


Barrachina ha destacat que cal "protegir els agricultors que viuen i es desviuen per garantir el millor producte de la nostra terra" i ha insistit que l'objectiu és "garantir que cap municipi quede sense la protecció que mereix".
Municipis Beneficiaris
Els municipis beneficiaris d'aquest servei de vigilància, que podran reforçar la seguretat al camp, són:
Traiguera,San Rafael del Río, Sant Jordi, Canet lo Roig, La Jana, Rossell, Càlig, Vall d'Alba,Xilxes, La Llosa, Benlloc, Sant Mateu, Les Useres, La Salzadella i Les Coves de Vinromà
A banda de la protecció, aquesta línia d'ajudes també fomenta l'ocupació i contribueix al desenvolupament rural, ajudant a fixar població als municipis més xicotets.


La façana de l’Ajuntament de Castelló cobrarà vida amb un videomapping pel 775 aniversari

Castelló recrearà els seus orígens amb set visites teatralitzades gratuïtes pel 775 aniversari

Castelló commemora els 750 anys de la mort de Jaume I amb una exposició i unes jornades d’estudi

Labora impulsa prop de 80 programes d’ocupació i formació per a més de 1.500 persones

L’Hospital General de Castelló supera els 500 procediments de neuroradiologia intervencionista en tres anys





