PSPV, Compromís, el Grup per la Recerca i UGT Rendeixen Homenatge a les Víctimes del Franquisme

    La convocatòria reuneix diferents sensibilitats polítiques i socials per reafirmar el compromís amb la democràcia i denunciar la nova llei de "falsa concòrdia" de Mazón.

    02/11/2025RedaccióRedacció
    Actos CementerioTodos Los Santos(slowphotos.es) (11)
    Acte Conjunt a Castelló Sota el Lema “Memòria, Dignitat i Justícia” enfront de la Repressió Franquista  

     Sota el lema “Memòria, Dignitat i Justícia”, PSPV, Compromís, el Grup per la Recerca de la Memòria Històrica i UGT s'han reunit avui, 1 de novembre de 2025, al cementeri de Castelló per a celebrar el tradicional acte d'homenatge a les víctimes de la repressió franquista. Aquesta convocatòria conjunta i unitària ha servit per a reafirmar el compromís amb la memòria com a acte de justícia.

    L'homenatge ha començat enfront del monòlit situat a l'entrada del cementeri, al costat del Riu Sec, i ha continuat amb parlaments al cementeri civil.

    Actos CementerioTodos Los Santos(slowphotos.es) (5)

    Rafa Simó, secretari general del PSPV-PSOE de Castelló, ha posat en valor la naturalesa unitària de la convocatòria, fruit del "diàleg i la generositat mútua". Simó ha denunciat la llei de “falsa concòrdia” del president Mazón, afirmant que "busca enderrocar d'un colp la dignitat construïda amb molt d'esforç durant molts anys, obrint de nou les ferides que els moviments memorialistes havien començat a curar”.

    Per la seua banda, Verònica Ruiz, diputada autonòmica de Compromís, ha subratllat que en un dia d'homenatge als difunts, és clau recordar "als que van perdre la vida defensant els valors de la llibertat i de la democràcia". Ruiz ha advertit que "tenim unes dretes, tant al govern municipal com a la nostra autonomia, que estan atacant constantment la nostra història, la nostra llengua i que estan fent trontollar els pilars bàsics de una democràcia sana”.

    Actos CementerioTodos Los Santos(slowphotos.es) (8)

     Finalització de les Exhumacions
     Iván Torres, net d'una víctima i representant del Grup per la Recerca de la Memòria Històrica, ha assenyalat que l'acte d'enguany té una transcendència especial perquè es pot anunciar la finalització de les exhumacions en aquest espai. Torres ha recordat que, gràcies al treball realitzat des de 2018, s'han pogut identificar i localitzar les 970 víctimes de la repressió franquista enterrades al cementeri, un treball que permetrà la seua col·locació en els columbaris construïts.

     
     

    El més vist