
La Diputació de Castelló Posa en Valor un Cofre Medieval del Segle XIV d'Ares del Maestrat i l'Exposa al Museu de Belles Arts
Redacció


La Diputació Provincial de Castelló ha presentat i exposat al Museu de Belles Arts de Castelló un valuós Cofre Medieval d’Ares del Maestrat, datat en la segona meitat del segle XIV. Aquesta peça, propietat de l'Ajuntament d'Ares, és considerada una de les mostres més antigues de mobiliari conservades a la província.
El diputat de Cultura, Alejandro Clausell, ha assenyalat que l'exposició d'aquest moble, típic de la Corona d'Aragó, busca acostar el llegat castellonenc a la ciutadania. "Volem que aquest cofre, que durant segles va guardar secrets, hui òbriga les seues portes al coneixement i la gent descobrisca la riquesa i profunditat del nostre patrimoni històric", va expressar Clausell.
El Cofre, que provenia de l'antiga Casa Abadia d'Ares, va romandre sense estudiar fins que les recerques desenvolupades pel Servei de Restauració de la Diputació van permetre traure’l de l'anonimat i posar en valor la seua rellevància històrica i artística. El diputat va lloar la tasca dels professionals per estabilitzar l'estructura i garantir-ne la conservació.
Clausell va remarcar el compromís de l'equip de Govern Provincial amb el patrimoni dels 135 municipis, no només per la seua importància cultural, sinó també per la seua capacitat de millorar les oportunitats turístiques i de dinamització de la zona.
La peça s'exposarà de manera temporal a la Sala I del Museu de Belles Arts de Castelló fins al 7 de gener de 2026.





La Vuelta arranca este dissabte a Mònaco i passarà dos dies consecutius per Castelló

La Generalitat eleva a 39,5 milions d’euros el pressupost per al sector pesquer en 2026

El Programa Alba atén 541 dones víctimes d’explotació sexual a Castelló en el primer semestre

La Generalitat produirà 100.000 plantes autòctones per restaurar 160 quilòmetres de barrancs afectats per la dana
El pla actuarà en 53 municipis de les conques del Magre, Túria, Poio i Picassent i substituirà progressivament la canya invasora per vegetació de ribera. La inversió prevista ascendix a 56,4 milions d’euros.


