La Diputació de Castelló Distingeix Vicent Gascó amb el XXVI Premi de Narrativa Breu ‘Josep Pascual Tirado’

    L’Obra Guanyadora, ‘Ingràvids aleteigs’, Destaca per l’Exploració Profunda de les Emocions Humanes

    20/11/2025RedaccióRedacció
    _DSC8833

     La Diputació Provincial de Castelló continua promovent la literatura en valencià i ha distingit l'escriptor castellonenc Vicent Gascó amb el XXVI Premi de Narrativa Breu ‘Josep Pascual Tirado’.

    L’obra guanyadora, ‘Ingràvids aleteigs’, presentada sota el lema ‘Vanessa’, ha sigut seleccionada per un treball que, segons ha explicat el diputat de Cultura, Alejandro Clausell, “destaca per la destresa narrativa de Gascó i també per la capacitat d’explorar profundament les emocions humanes i de connectar amb els lectors a través de la teua prosa”.

    El premi, dotat amb 3.000 euros, li va ser lliurat a Gascó en un acte on va estar acompanyat per la reina de les Festes de la Magdalena, Clara Sanz, i Mónica Galán, en representació de la Federació de Colles de Castelló. L’escriptor també va rebre un bastó commemoratiu i una rosa.

    Compromís amb la Llengua i la Cultura

    Alejandro Clausell va assenyalar que aquest certamen, que ret homenatge a la figura de l'escriptor que li dona nom, “continua mostrant el potencial creatiu de la nostra terra i permet donar a conéixer obres inèdites, demostrant l’aposta constant d’aquesta institució per la llengua valenciana i la literatura”.

    El diputat va remarcar el compromís del Govern Provincial amb la cultura i, especialment, amb la literatura valenciana. “El valencià no sols és la nostra llengua, sinó també una finestra a la nostra història, les nostres tradicions i la nostra identitat,” va indicar Clausell.

    El diputat va felicitar Gascó per entrar a formar part de la "selecta nòmina d'escriptors" que fan gran el llegat de Josep Pascual Tirado. Gascó, que ja compta amb una notable trajectòria literària i és docent col·laborador de la Universitat Jaume I, s'uneix a una llista de vint-i-cinc guanyadors que inclou figures com Pau Beltran, Pasqual Mas o Pep Castellano.

    Clausell va concloure que "Escriptors com Gascó fan gran la nostra llengua i exalten la nostra terra, convertint la literatura en un orgull per a tots nosaltres".

     
     

    El més vist