Castelló celebra el Dia dels Drets de la Infància amb la lectura del decàleg plurilingüe en 11 idiomes

    200 escolars participen en l’acte central de la Setmana pels Drets de la Infància a la Plaça Major

    21/11/2025RedaccióRedacció
    Carrasco Dia de la Infancia
    La lectura del decàleg es realitza en 11 llengües i reforça el compromís de Castelló com a Ciutat Amiga de la Infància

     Castelló commemora el Dia dels Drets de la Infància amb una lectura plurilingüe del decàleg en 11 idiomes
    20 de novembre de 2025. Castelló ha celebrat hui el Dia dels Drets de la Infància amb un acte central a la Plaça Major, on 21 escolars de huit centres educatius han participat en la lectura del decàleg plurilingüe dels drets dels xiquets i xiquetes. En total, prop de 200 alumnes de nou col·legis han assistit a aquesta cita, ja consolidada dins de la Setmana pels Drets de la Infància.

    L’acte ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco; del regidor de Família i Infància, Alberto Vidal; i de la directora territorial de Serveis Socials, Maria José Arquimbau. La lectura del decàleg s’ha realitzat en 11 idiomes: castellà, valencià, anglés, ucraïnés, portugués, àrab, francés, alemany, romanés, hongarés i serbi.

    Carrasco ha destacat que “som, junt amb UNICEF, ciutat amiga de la infància i ciutat educadora. Volem el mateix que volen les vostres famílies: que cresqueu sans, lliures i protegits; que vos estimeu i vos estimen, i que també se vos escolte”.
    A més, ha remarcat que “el primer pas per reivindicar els vostres drets és conéixer-los i saber-los. Volem protegir aquells que no poden ser protegits i garantir que tots els xiquets i xiquetes tinguen l’oportunitat de créixer en un entorn segur i respectuós”.

    El regidor de Família i Infància, Alberto Vidal, ha subratllat que “treballem perquè tots els xiquets de Castelló cresquen en entorns segurs, acompanyats i amb oportunitats reals per desenvolupar-se plenament”. Segons ha indicat, “la defensa de la infància passa necessàriament per reforçar i donar suport a les famílies, perquè els nostres menuts cresquen en llibertat i estabilitat”.

    Els centres educatius participants han sigut: Nuestra Señora de la Consolación, IES Penyagolosa, Ramiro Izquierdo, CEIP Ejército, Ágora Lledó International School, CEIP Illa, CEIP Sanchís Yago, International English School of Castellón i Carmelitas.

     
    Activitats i participació al llarg de la jornada
    Durant el matí, famílies i ciutadania han pogut gaudir d’aquesta lectura simbòlica que dona inici a una setmana plena d’activitats destinades a sensibilitzar sobre la protecció, el benestar i el protagonisme de la infància.

    Esta vesprada ha tingut lloc el ple del Consell Municipal de la Infància i Adolescència, un espai participatiu on escolars de diversos centres presentaran propostes per millorar la ciutat. L’encontre, presidit pel regidor de Família i Infància, permetrà que els joves expressen inquietuds, necessitats i idees, reforçant el compromís de Castelló d’incorporar la veu dels menuts en la presa de decisions públiques.

    A més, este dissabte el parc Ribalta acollirà una jornada especial amb motiu del Dia dels Drets de la Infància, en la qual participaran diverses associacions que treballen per la protecció, la promoció i el benestar dels menors.

     

    El més vist