
La Diputació Rebrà el Nadal amb un Pessebre Gegant i Interactiu de 9 Metres a la Plaça de les Aules
Redacció
La Diputació Provincial de Castelló ha anunciat que rebrà la temporada nadalenca amb la instal·lació d'un Pessebre gegant i interactiu que coronarà la Plaça de les Aules a partir del pròxim divendres 12 de desembre. Aquesta obra, que esdevindrà el pessebre més gran de la província, és creació de l'artista de Borriana Vicente Martínez, reconegut pel seu talent en falles i escultures monumentals. La figura de Sant Josep assolirà els 9 metres d'altura, mentre que la Verge Maria, asseguda, arribarà als 5,90 metres.
Una Experiència Única amb Música, Llum i Col·laboració
L'element més innovador d'aquesta escultura, realitzada en fibra de vidre amb una resistent estructura metàl·lica, és la seua interactivitat. Sota el nom de ‘La Simfonia del Naixement’, la instal·lació comptarà amb 12 campanes distribuïdes al voltant del Naixement. Els visitants podran tocar cada campana per reproduir una nota musical que, combinada amb efectes lumínics, donarà vida a una seqüència de sons i colors. El repte és que diversos participants col·laborin per executar correctament una breu melodia de nadala, activant un espectacle màgic de llum i làser.
Un Símbol de Festivitat i Unió per a Veïns i Visitants
El diputat de Cultura, Alejandro Clausell, ha assenyalat que l'obra de Vicente Martínez, que es podrà gaudir fins al 6 de gener, busca traslladar l'essència de la festa a tota la província. Amb aquesta instal·lació, la Plaça de les Aules es transformarà en un escenari interactiu per a tots els públics, que convidarà a "compartir, jugar i celebrar el Nadal en comunitat". Aquesta atracció es presenta com una nova experiència per fomentar la tradició i l'art nadalenc a Castelló.
L'aposta de la Diputació per un Nadal monumental i participatiu es materialitza en aquesta obra de grans dimensions. L'escultura, que mostra l'escena tradicional del Naixement amb gran detall, no només serà un punt d'atracció visual pel seu gran format, sinó un centre d'interacció social gràcies a la seua funció musical. Aquesta iniciativa s'integra en la programació nadalenca de la ciutat, oferint tant a locals com a visitants una manera nova i artística de celebrar les festes, posant en valor el talent local de l'artista de Borriana i la tradició del pessebrisme.


El Grau recupera la carrossa mitològica de Neptú per a la Cavalcada de la Mar de Sant Pere

La Diputació impulsa un portal digital per a difondre el patrimoni documental dels municipis de Castelló
La nova plataforma permet consultar en línia els fons documentals de nou arxius municipals de la província

Nules presenta el conte ‘Fem la barraqueta!’ per a divulgar entre els més menuts la tradicional Festa de les Barraquetes

L'astrofísic Héctor Socas protagonitzarà este dissabte una nova conferència al Planetari de Castelló


