
ESAD Castelló consolida el Concurs de Disseny de Producte per a IES amb gran participació
Redacció


La ESAD Castelló (Escola Superior d’Art i Disseny) continua consolidant el seu Concurs de Disseny de Producte per a IES, una iniciativa que enguany celebra novament la seua edició, destinada a fomentar la creativitat i el talent entre l’alumnat de secundària i batxillerat. La cap de l’especialitat de Disseny de Producte, Pilar Quemades, ha explicat que l’objectiu és acostar el món del disseny als joves i detectar nous talents emergents.
Quemades ha assenyalat que l´ESAD és “un espai de formació avançada, creatiu i molt connectat amb el teixit professional”, on els estudiants aprenen a dissenyar objectes, serveis i solucions que milloren el dia a dia de les persones. “El Disseny de Producte té un gran futur: des de mobiliari fins a tecnologia, ceràmica, packaging o jocs educatius. Tot allò que utilitzem ha passat abans per un procés de disseny”, ha indicat.
Un concurs amb trajectòria
Enguany, el concurs ha tornat a demostrar el seu impacte amb la participació de diversos centres educatius de la província, que han presentat propostes originals i funcionals. Pilar Quemades ha destacat que l’especialitat combina creativitat i funcionalitat, amb eines com impressió 3D, treball amb materials sostenibles i projectes reals amb empreses del sector. “Volem que el nostre alumnat isca preparat per innovar i aportar solucions útils i responsables”, ha explicat.
El certamen continua sent una oportunitat per als joves per descobrir el disseny i experimentar amb la creativitat. El jurat valora la innovació, la funcionalitat i la sostenibilitat de cada proposta, contribuint a formar els futurs professionals del disseny que emergiran del territori.
Pilar Quemades destaca el paper del centre com a referent en creativitat i innovació




José Vicente Castel serà el pregoner de les festes d'agost de Morella 2026
El mestre de gaita i tabal donarà el tret d'eixida a nou dies de celebracions després de dècades dedicades a preservar la música tradicional dels Ports

La Nit de l'Art de Xèrica torna amb 25 propostes i converteix el municipi en un gran escenari cultural

El PP de Castellnovo proposa destinar els 100.000 euros del pla ‘Més Esport’ a rehabilitar el camp de futbol

Els Camins dels Càtars obrin una nova ruta turística per descobrir la història, el patrimoni i la natura de l'Alt Maestrat


