
El Gran Premi Vila-real presenta la 77a edició com a campionat autonòmic i amb un nou recorregut
La prova constarà d’una sola etapa amb categoria Èlit i Sub-23 i se celebrarà el 3 de maig de 2025 recorrent 17 localitats, la majoria a l’Alt Millars
Diversos atletes espanyols van competir en la primera edició de la Reunió Nacional 'Comunitat de l’esport'
Esports01 de agosto de 2020 REDACCIÓPablo Torrijos es va erigir en el gran protagonista de la primera edició de la Reunió Nacional “Comunitat de l’esport”, que es va disputar el passat dimecres en la pista d'atletisme Gaetà Huguet de Castelló, en convertir-se en el primer espanyol a superar els 17 metres en triple salt a l'aire lliure i signar la quarta millor marca de l'any.
L'atleta del Platges de Castelló, que s'entrena a Madrid amb Juan Carlos Álvarez, no va poder millorar el rècord d'Espanya que va fer l'1 de març d'Orense (17,18), però, a canvi va signar la millor sèrie de la seua vida, amb tres salts pròxims als 17 metres: 16,96, 17,06 i 17,09.
El millor triplista espanyol de la història es converteix, de pas, en el primer saltador nacional que passa dels 17 metres (ho havia fet tres vegades en pista coberta) i va aconseguir una marca que és la segona millor de l'any en el rànking europeu (lidera el portugués Pichardo amb 17,17) i la quarta mundial de la temporada (mana el cubà Andy Díaz amb 17,30).
Torrijos segueix en progressió després del seu debut a Alemanya. L'1 d'agost competirà en Trist (Itàlia) i la gran cita, abans del Campionat d'Espanya, arribarà dies després a Hongria, on es trobarà amb Christian Taylor, Pedro Pablo Pichardo i, probablement, Teddy Tamgho.
Qui no va deixar escapar el rècord d'Espanya, encara que en una prova molt inusual com els 300 metres barres, va ser la portentosa Salma Paralluelo, qui ja tenia totes les millors marques des de categoria absoluta fins a sub 16.
Als seus 16 anys, va tornar a demostrar que està cridada a ser, si el futbol no ho impedeix (juga al Vila-real i és campiona del món sub 17), una de les grans estreles de l'atletisme espanyol en el futur.
L'atleta del Platges de Castelló, pupil·la de Félix Laguna, es va imposar amb un temps de 41.97 que li va permetre batre d'una tacada els rècords nacionals absolut, sub 23, sub 20 i sub 18, i agranar els 42.56 que va fer fa dos anys.
Paralluelo va tindre dubtes fins a l'últim moment per unes molèsties en el quàdriceps des de la temporada futbolística, però en el calfament va sentir que podia competir i no va perdonar. “Aquesta xica ha d'estar molt malament per a no eixir. Tots els dies vol entrenar més. Al futbol i a l'atletisme”, assegura el seu entrenador, Félix Laguna.
Quique Llopis, cridat a ser el dominador dels 110 m barres quan acabe el regnat del subcampió olímpic Orlando Ortega, va véncer, malgrat realitzar una mala eixida, en la prova de les tanques altes amb un temps de 13.84 ventosos (+2.1), on es va poder veure una altra vegada en una pista al campió d'Europa Jorge Ureña, qui ha decidit no forçar al màxim aquest estiu.
Torrijos no va ser l'únic atleta de Castelló que va brillar en el Gaetà Huguet. La castellonenca Bàrbara Hernando no va perdonar a la seua casa i va véncer en l'altura amb un salt de 1,74.
El migfons va ser un dels grans focus d'atenció d'aquesta Reunió impulsada per la Fundació Trinidad Alfonso, a través del Projecte FER, i organitzada per la Federació d'Atletisme de la Comunitat Valenciana. Mariano García (3.41.93) i Solange Pereira (4.14.64) es van imposar en els 1.500.
Els 3.000 van mostrar els temps que viuen l'atletisme, amb tots els atletes més interessats a trobar una carrera que a picar als seus rivals. Tots els atletes van ser 2.600 metres quasi sense estirades, sense canvis significatius en el grup i es van jugar la victòria en els últims 300 metres,on es va imposar l'enorme qualitat de Fernando Carro.
El campió d'Europa dels 3.000 obstacles es va emportar la victòria amb un temps de 7.53.62, per davant de Jesús Gómez i Dani Arce. Rober Alaiz, que reapareixia en la pista després de cinc anys de lesions, amb tres trencaments del tendó d'Aquil·les, va tindre un feliç retorn i va acabar cinqué baixant de 7.57.
La prova constarà d’una sola etapa amb categoria Èlit i Sub-23 i se celebrarà el 3 de maig de 2025 recorrent 17 localitats, la majoria a l’Alt Millars
L’activitat gratuïta forma part d’una iniciativa per fomentar hàbits saludables entre la ciutadania
La ciutat acull més de 900 atletes en una competició que destaca per la seva animació i impacte econòmic
La històrica cursa de motocultors incorpora novetats tecnològiques i estrena una il·lustració com a imatge oficial
La cita, el pròxim dilluns 24 de març al Trinquet del Parc Esportiu Sindical, promet emoció i reconeixement a figures destacades de la pilota
Un homenatge als esportistes, clubs i associacions del municipi amb mencions especials per al Club de Gimnàstica Artística i la Marxa al Bartolo
L'autora presenta dues sèries que tenen com a fil conductor la naturalesa canviant i la força dels elements
Ramón Cugat i Sara Blanch són reconeguts com a Ilercavons de l’Any
La convocatòria, que estarà oberta fins al 24 d'abril, vol fomentar la participació i la creativitat local en l'edició
El Teatre del Raval acull l'entrega dels premis a un certamen que ha reunit més de 130 maquetes elaborades per alumnes de Castelló
La plaça Miquel Peris i Segarra serà l'escenari del mercat amb descomptes i activitats per a tota la família