
Guillermo Edo rebrà l’homenatge del camp en la Festa de la Carxofa 2026 de Benicarló
Redacció


La Festa de la Carxofa 2026 ja té nom propi per al seu tradicional homenatge del camp, Guillermo Edo Barreda. L'Ajuntament de Benicarló ha anunciat aquest reconeixement per a posar en valor una trajectòria professional de quasi 35 anys que ha estat fonamental per al desenvolupament agrícola local i, molt especialment, per a la consolidació de la Carxofa de Benicarló amb Denominació d’Origen Protegida (DOP). Amb aquest gest, el municipi vol premiar el compromís d'una figura que ha sabut combinar la gestió econòmica amb la defensa aferrissada del producte de proximitat i el model cooperatiu.
Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials, Guillermo Edo va assumir la direcció general de la Cooperativa Agrícola Sant Isidre (Benihort) l'any 1990, càrrec que va exercir fins a la seua jubilació fa només uns mesos. Sota el seu lideratge, la cooperativa s'ha modernitzat i ha reforçat la seua presència en els mercats internacionals. A més, la seua influència en el sector ha traspassat les fronteres locals, ocupant càrrecs de rellevància com la vicepresidència de l'Associació Professional d'Exportadors de Fruits de la província de Castelló (ASOCIEX) o formant part del Consell Rector d'Anecoop entre 2014 i 2022.
Un dels llegats més importants d'Edo és el seu paper com a secretari del Consell Regulador de la DOP Carxofa de Benicarló des de la seua fundació en 1994. La seua tasca ha estat determinant per a protegir i donar prestigi al producte estrella de la comarca, convertint-lo en un referent de qualitat indiscutible. L’homenatge oficial es lliurarà en el marc del sopar de gala de la pròxima edició de la festa, una cita on Benicarló reivindicarà el treball constant d'aquelles persones que, com Guillermo Edo, han fet possible l'èxit i el reconeixement actual del camp benicarlando.


Gaibiel obté una ajuda de 3.401 euros per a climatitzar el consultori auxiliar

Els Premis Jesús Medrano obrin la convocatòria per a crear les targetes de Nadal

Albalat reclama una atenció en salut mental més pròxima, coordinada i sense estigmes
Una jornada reunix professionals, entitats i persones usuàries per a compartir experiències sobre l’atenció als problemes greus de salut mental en els serveis socials

Agricultura concedix prop de 493.000 euros a 42 agrupacions per a combatre les plagues


