
L’Alcora reorganitza les delegacions municipals per reforçar àrees estratègiques i afrontar nous reptes
L’ajust busca millorar la gestió i l’atenció a la ciutadania després de l’entrada en vigor del pressupost de 2026
La primera fase s’executarà del 12 de gener al 26 de febrer, abans de la Magdalena
07/01/2026
Redacció
Les obres de reparació integral de la plataforma del TRAM de Castelló comportaran desviaments provisionals del servei en diferents punts del centre de la ciutat, amb un calendari dividit en dues fases per a adaptar els treballs a l’activitat urbana i a la celebració de grans esdeveniments. Els canvis en la circulació del TRAM estaran degudament senyalitzats i comunicats amb l’objectiu de garantir la mobilitat i la seguretat de la ciutadania.
La fase 1 de les obres es desenvoluparà del 12 de gener al 26 de febrer de 2026. En este període es repararà la plataforma del TRAM a la avinguda del Rei en Jaume i en diversos carrers del centre, com Ruiz Zorrilla, Porta del Sol, Gasset i Escultor Viciano, així com en el tram comprés entre la plaça del Jutge Borrull i el carrer Campoamor. Esta primera etapa s’ha planificat per a finalitzar abans de l’inici de les Festes de la Magdalena, que enguany comencen el 7 de març.
Durant la fase 1, només es veurà afectat el sentit Grao–UJI, mentre que el sentit contrari funcionarà amb normalitat. El recorregut alternatiu serà el següent: en arribar des de l’avinguda del Mar, el TRAM girarà pel carrer Governador i circularà per la calçada general, continuarà per la plaça del Jutge Borrull, Guitarrista Tàrrega i l’avinguda Casalduch. Des d’allí girarà pels carrers Orfebres Santalínea i Lepant, seguirà per la Ronda Millars i, en arribar a la plaça de la Independència, reprendrà el seu recorregut habitual cap a la UJI.
Una vegada finalitzada esta primera etapa, hi haurà un període de pausa per a evitar afectacions durant la Magdalena, la Setmana Santa i altres cites destacades com la Marató de Castelló, garantint així la normal mobilitat cap al Grau i les zones més concorregudes.
La fase 2 s’iniciarà el 13 d’abril i està previst que s’allargue fins a finals de maig. En esta etapa es repararan el carrer Saragossa, la plaça Cardona Vives i el carrer Governador fins a Campoamor, amb afectació als dos sentits de circulació del TRAM, especialment en el trajecte de baixada de la UJI al Grau.
En el sentit UJI–Grao, el TRAM deixarà de passar pel carrer Saragossa i circularà per la Ronda Magdalena fins al carrer Arrufat Alonso, per continuar per la plaça Clavé, Sant Lluís, la plaça de les Aules i la plaça Maria Agustina. A continuació, s’incorporarà al carrer Governador, passarà per la plaça Cardona Vives i accedirà a l’avinguda del Mar, on recuperarà el seu traçat habitual.
En el sentit Grao–UJI, el TRAM girarà des de l’avinguda del Mar al carrer Governador, circularà per la calçada general i, en arribar a l’encreuament de Campoamor amb Jutge Borrull, s’incorporarà al carril reservat del carrer Escultor Viciano, continuant per Gasset, Porta del Sol i Ruiz Zorrilla fins a reprendre el recorregut habitual.

L’ajust busca millorar la gestió i l’atenció a la ciutadania després de l’entrada en vigor del pressupost de 2026

El reconeixement destaca la seua dedicació al patrimoni i les tradicions locals

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, ha mantingut aquest dimecres una reunió amb l’Associació Espanyola de Fabricants de Rajoles i Paviments Ceràmics (ASCER)

Una nit de fred intens i ventades notables al interior nort

Divendres 9 de gener, a les 20.30 h, el Gran Casino de Vila-real acollirà l’acte més il·lusionant dels pròxims mesos: el nomenament de la reina de les festes 2026 i la presentació de la seua cort d’honor.

La peça de la caldera ja ha arribat i demà s’instal·larà abans de l’inici de les classes.