
De Vinaròs a la Lluna, un Carnaval Intergalàctic que encantarà a tot el Mediterran
El Carnaval de Vinaròs es prepara per a la seua pròxima edició, que començarà el 7 de febrer
El projecte respon a la demanda del sector ceràmic per afrontar de manera eficient un dels grans reptes ambientals
11/01/2026
Redacció
Porcelanosa Grupo, Grespania i Grupo STN han col·laborat amb l’Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) per crear i testar un nou sistema de filtratge en forns ceràmics que depura les partícules que es desprenen del procés industrial i millora l’eficiència energètica.
Aquesta innovació s’ha desenvolupat dins del projecte CERAMIX AIRA, ja conclòs, que ha comptat amb el suport de l’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i) i de la Unió Europea, dins del programa Feder Comunitat Valenciana 2021-2027.
El projecte respon a la demanda del sector ceràmic per afrontar de manera eficient un dels grans reptes ambientals: la reducció de material particulat en emissions procedents de processos a altes temperatures, així com la possibilitat de recuperació energètica del calor generat.
Cal destacar que el passat mes de març la consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç de la GVA, Marián Cano, va visitar les instal·lacions de Porcelanosa Grupo per conéixer les característiques i els progressos desenvolupats en el projecte.

CERAMIX AIRA suposa una innovació per al sector ceràmic, millorant l’eficiència energètica i la competitivitat de les empreses. És una solució industrial eficaç que beneficiarà les companyies amb un ús intensiu d’energia, on la col·laboració directa de les pròpies empreses ha estat clau per aportar experiència i validar els resultats del projecte.
El sistema CERAMIX AIRA planteja substituir els actuals filtres de mànigues tèxtils per filtres de materials ceràmics, que poden operar a temperatures més altes, permetent recuperar el calor residual i optimitzant l’eficiència energètica.
Els beneficis són rellevants, millora de la qualitat ambiental del procés industrial, recuperació energètica mitjançant la recirculació del calor residual i un augment de la competitivitat empresarial, fomentant així una indústria més neta, sostenible i saludable.

El Carnaval de Vinaròs es prepara per a la seua pròxima edició, que començarà el 7 de febrer

El programa ofereix 14 cursos semipresencials online, amb 1.250 places certificades per la UNED i la Generalitat Valenciana

El projecte respon a la demanda del sector ceràmic per afrontar de manera eficient un dels grans reptes ambientals

El projecte reforça l’escolta directa, la presència constant i la participació veïnal com a eix de la governança de proximitat

Les clàusules de salvaguarda per a productes frescos són insuficients i poc eficients

El Reial Casino Antic acull l’acte de presentació de les obres anunciadores de les celebracions