Castelló transforma l'entorn de l'estació amb una nova àrea de 8.000 m² i més zones verdes

    La Junta de Govern aprova la Unitat d'Execució UET-Dolz per a dignificar l'entrada oest de la ciutat

    16/01/2026RedaccióRedacció
    Sales JGL 15 enero 2026
    L'actuació inclou 1.000 m² de jardí enfront del TRAM i obri les vistes cap a la Magdalena S'aprova la cessió d'un local per als jubilats del Raval Universitari i la pròrroga de l'aparcament de Santa Clara

     L'entorn de l'estació d'ADIF i l'estació intermodal de Castelló viurà una transformació urbana profunda. La Junta de Govern Local ha aprovat l'Estudi de Detall de la Unitat d'Execució UET-Dolz, un projecte que actuarà sobre una poma de 7.959 m² d'ús terciari, situada on s'ubicava l'antiga fàbrica de bombes Dolz.

    El portaveu del govern municipal, Vicent Sales, ha destacat que aquesta intervenció no és només urbanística, sinó paisatgística. El projecte preveu la creació de 1.090 m² de zones verdes que se situaran al costat del Passeig Morella, just davant de la parada del TRAM. L'objectiu és "dignificar i embellir una de les principals entrades de la ciutat", millorant la connexió visual entre l'avinguda Vall d'Uixó, el parc del Riu Sec i el parc Ribalta.

     
    Altres acords clau de la Junta de Govern
    Plaça Santa Clara: S'ha aprovat l'última pròrroga de la concessió de l'aparcament subterrani fins al 28 de febrer de 2027. Mentrestant, l'Ajuntament ja prepara els plecs per a la nova licitació del contracte.
    Justícia social al Raval Universitari: L'Associació de Jubilats i Pensionistes del barri comptarà finalment amb un local propi al Passeig de la Universitat, 31. La cessió serà gratuïta fins al 2030 (amb possibilitat de pròrroga) i el consistori assumirà les despeses de llum i aigua.
    Carnestoltes del Grau 2026: Del 13 al 15 de febrer, el districte marítim omplirà els seus carrers d'activitat. S'ha obert el termini per a sol·licitar espais de venda ambulant (fins a 8 llocs) i la instal·lació de 9 atraccions de fira a la zona de la plaça Pintor Porcar i Sebastián Elcano.
    Amb l'aprovació de la UET-Dolz, el govern municipal reafirma la seua aposta pel districte oest, eliminant restes industrials degradades per a potenciar el recurs paisatgístic de la serra de la Magdalena i el Desert de les Palmes, que ara seran visibles des de la mateixa estació gràcies a l'enderrocament de les antigues naus.

    El més vist