
L'Ajuntament de Castelló s'aliarà amb ASCER per a impulsar la nova fira «Time of Spain»
Redacció


L'Ajuntament de Castelló i la patronal taulellera estretixen vincles en un moment clau per al futur de la indústria. L'alcaldessa de la ciutat, Begoña Carrasco, ha mantingut una reunió de treball amb el president de l'Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics (ASCER), Ismael García Peris, per a traçar les línies de col·laboració davant els nous reptes del sector. El punt principal de la trobada ha sigut el suport institucional a «Time of Spain», la nova cita professional que naix sota el paraigua de la marca internacional «Tile of Spain».
Carrasco ha traslladat un missatge de "suport incondicional" a una indústria que ha definit com l'ADN de la ciutat i una peça fonamental per al benestar de milers de famílies. L'alcaldessa ha assegurat que el consistori col·laborarà activament perquè aquest nou projecte siga un èxit i servisca per a mantindre el lideratge mundial de Castelló en un context marcat per la descarbonització i la transformació energètica.
En l'àmbit local, el govern municipal vol que la capital de la Plana funcione com un City-lab o laboratori urbà. L'estratègia consisteix a incloure l'ús del taulell en els plecs tècnics de totes les obres municipals, convertint els carrers i places en un aparador real de les aplicacions ceràmiques. Un exemple recent d'aquesta política és la reforma de l'avinguda Ferrandis Salvador, on el 50% del paviment és ceràmic, posant en valor el producte autòcton en el principal recurs turístic de la ciutat.


Durant la reunió, els responsables d'ASCER han presentat el quart volum de la publicació especialitzada «Ceramic. The outer layer of architecture». Aquesta obra, que compta amb el suport de la Diputació, recull prop de 50 projectes d'arquitectura i interiorisme que demostren la versatilitat del material en espais públics i construccions contemporànies.
Finalment, l'alcaldessa ha recordat la vigència del memoràndum signat amb la patronal per a fomentar el taulell com a element artístic i tècnic. El compromís de l'Ajuntament és continuar treballant de la mà d'ASCER per a prestigiar la marca «Made in Castelló» i garantir que el talent dels fabricants locals seguisca sent reconegut en els mercats internacionals a través de plataformes com la nova «Time of Spain».


La Diputació reedita ‘Oliveres de Castelló. Paisatge i cultura’ vint anys després de la seua publicació

Castelló estrenarà el nou Camí Escolar del CEIP El Pinar amb un recorregut de prop de tres quilòmetres

Castelló reforça el 775 aniversari amb la col·laboració de la Generalitat i l’exposició del Privilegi del Trasllat
El manuscrit original concedit per Jaume I en 1251 es podrà veure des d’este dimarts 8 de setembre al Menador, en una de les principals cites de la commemoració. La Generalitat també ha participat en el videomapping estrenat este cap de setmana a la Plaça Major.

Els Premis Ciutat de Castelló reconeixen Albert Guinovart, Miriam Carrasco, Juan Jarque i Sergio Serrano

La Diputació preveu actuar en 64 municipis per millorar la seguretat de les travessies





