
El GP Castelló - Ruta de la Ceràmica es consolida com l'epicentre mundial del ciclisme
Redacció
La província de Castelló tornarà a ser el focus d'atenció del ciclisme internacional el pròxim dissabte 24 de gener. El director general del III Gran Premi Castelló - Ruta de la Ceràmica, Jose Cabedo, ha visitat els estudis de TVCS per a desgranar les claus d'una prova que, en només tres anys, s'ha convertit en la gran clàssica de l'hivern mediterrani.
Cabedo, acompanyat en la presentació oficial a Onda per autoritats i ciclistes referents com Sergio Serrano o Víctor Martínez, ha destacat que la cursa és un aparador immillorable per a la indústria ceràmica i els paisatges de l'interior. «Castelló reuneix els tres pilars: suport institucional, recorreguts espectaculars i implicació empresarial», ha assenyalat el director ondense.
Un recorregut per a valents
La prova, de categoria UCI 1.1, presenta un traçat de 171,7 quilòmetres que no donarà treva als corredors. Després de l'eixida al Parc Ribalta de Castelló, el pilot s'enfrontarà a un terreny trencat amb diversos punts clau:
Alt de la Coma (3a cat). Per a escalfar les cames només eixir.
Alt de la Serratella (2a cat).El punt on es preveu la primera gran selecció del grup.
Collado d’Ayódar (2a cat).L'última gran dificultat abans del descens cap a Onda.
Meta al Museu del Taulell. Un final explosiu en rampa que ja és tradició.
Cartell de primer nivell
L'atractiu de la prova ha seduït les millors estructures del món. En la línia d'eixida hi haurà sis equips de la màxima categoria (WorldTeams), entre els quals destaquen l'UAE Team Emirates (guanyadors en 2025), el Movistar Team, el Soudal Quick-Step o el Bahrain Victorious.
A més, deu equips ProTeams (com els espanyols Burgos BH o Caja Rural) i la selecció espanyola sub-23 completen un escamot d'altíssima qualitat que buscarà rellevar Michael Matthews (2024) i Antonio Morgado (2025) en el palmarès de la prova.
L'impacte de la carrera serà global, ja que la producció televisiva portarà les imatges de la Serra d'Espadà i el Castell de les 300 Torres a milions d'aficionats a través de Teledeporte i plataformes internacionals, consolidant la «Ruta de la Ceràmica» com un motor de promoció turística i econòmica per a tota la província.


Barrachina defensa a Almeria una PAC forta i sense cofinançament per al sector hortofructícola

Castelló acull este diumenge The Millars, una prova ciclista internacional amb prop de 2.000 participants
El recorregut de 156,7 quilòmetres travessarà més de 20 municipis i reunirà ciclistes de 36 nacionalitats

Nules acull el 29 de març una trobada mundial sobre la conservació de la biodiversitat agrícola
La jornada inclourà intercanvi de llavors tradicionals, activitats divulgatives i propostes obertes a tota la ciutadania

El PSPV acusa el govern de Castelló d’incomplir promeses en l’àrea de benestar social


