
Detinguts un jove i una menor per causar danys en huit vehicles i intentar robar-ne un al Parc de l'Oest
Redacció


La vigilància veïnal i la ràpida resposta policial han evitat este matí una onada de robatoris a l'entorn del Parc de l'Oest de Castelló. La Policia Local ha detingut dues persones, un home de 18 anys i una menor de 15, com a presumptes autors d'un intent de robatori de vehicle i danys materials en, almenys, huit cotxes estacionats en les immediacions d'este espai familiar.
Els fets han tingut lloc a primera hora del matí d'este dissabte, quan un veí de la zona ha alertat els serveis d'emergència en observar comportaments sospitosos. En arribar al lloc de l'avís, els agents han sorprés els dos joves "in fraganti" a l'interior d'un Volkswagen Golf, on presumptament estaven intentant realitzar el conegut com a "pont" per a posar-lo en marxa i fugir amb ell.
Danys en retrovisors de tota la zona
Durant la inspecció dels carrers adjacents, els efectius policials han comprovat que el recorregut dels detinguts havia deixat un rastre de desperfectes. Concretament, s'han comptabilitzat huit vehicles amb els retrovisors trencats, un acte de vandalisme que ha indignat els veïns de la zona. Immediatament, s'han iniciat les diligències per a vincular oficialment els detinguts amb estos danys patrimonials.


El regidor de Seguretat i Emergències, Antonio Ortolá, ha volgut felicitar expressament els agents per la seua professionalitat i ha agraït la implicació del veïnat. "L'eficàcia i la rapidesa de la intervenció han evitat que els danys foren majors en un espai molt freqüentat per famílies", ha subratllat l'edil, qui ha posat esta actuació com a exemple de la importància de la vigilància preventiva.
Investigació en mans de la Policia Nacional
Després de les primeres actuacions, els dos implicats han sigut traslladats a la comissaria de la Policia Nacional, que ara es fa càrrec de la investigació. En el cas de la menor d'edat, l'expedient ha sigut remès al Ministeri Fiscal. El cas ja està en mans de l'autoritat judicial per a determinar les responsabilitats penals d'esta matinada d'aldarulls al Parc de l'Oest.


La façana de l’Ajuntament de Castelló cobrarà vida amb un videomapping pel 775 aniversari

Castelló recrearà els seus orígens amb set visites teatralitzades gratuïtes pel 775 aniversari

Castelló commemora els 750 anys de la mort de Jaume I amb una exposició i unes jornades d’estudi

Labora impulsa prop de 80 programes d’ocupació i formació per a més de 1.500 persones

L’Hospital General de Castelló supera els 500 procediments de neuroradiologia intervencionista en tres anys





