
El Maestrat–Vall d’Alba lidera a Castelló la tramitació d’ajudes per a joves agricultors
Redacció


La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, ha visitat este dilluns l’Oficina Comarcal Agrària (OCA) El Maestrat–Vall d’Alba juntament amb el conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, per a conéixer de prop el funcionament d’un dels serveis agraris amb més activitat de la província.
Esta oficina, que presta servei a 16 municipis de la Plana Alta, s’ha situat com la que més sol·licituds ha tramitat a Castelló dins de la línia d’ajudes dirigides a joves i nous agricultors. En total, ha gestionat 45 expedients, dels quals 39 corresponen a joves agricultors i 6 a nous professionals, dins d’una convocatòria que ha sumat 177 sol·licituds a tota la província, amb una inversió global de 9,5 milions d’euros.

Durant la visita, s’ha destacat el paper de l’OCA com a punt clau per a la tramitació d’ajudes, l’assessorament tècnici la gestió administrativa del sector agrari. A més, el conseller ha anunciat millores en les instal·lacions, com la renovació de la instal·lació elèctrica i actuacions per a millorar l’accessibilitat, amb l’objectiu de reforçar la qualitat del servei que s’ofereix als professionals del camp.
En el conjunt de la Comunitat Valenciana, la convocatòria d’ajudes per al relleu generacional ha rebut 677 sol·licituds, amb una inversió total de 29 milions d’euros, destinada a garantir la continuïtat del sector agrari i facilitar la incorporació de nous perfils professionals.
La jornada també ha inclòs la visita a una de les actuacions de millora de camins rurals danyats per les fortes pluges registrades en 2024. En concret, s’han desplaçat al Camí Sec de Vall d’Alba, on s’està executant el condicionament de 400 metres mitjançant aglomerat asfàltic en calent, una intervenció que millora l’accés a explotacions agrícoles i ramaderes i reforça la connexió amb cooperatives i punts de comercialització.

A la província de Castelló s’han programat 240 actuacions en camins rurals de 28 municipis. D’estes, 207 ja estan finalitzades, 21 es troben en execució i 12 estan pendents d’inici, amb un grau d’actuació que arriba al 95% dels camins compromesos. A la comarca de la Plana Alta, s’ha actuat en 29 camins, amb 27 ja finalitzats.


El PP de Navaixes critica el rebuig al seu pla de neteja d'embornals i reivindica la labor de la brigada municipal

Nicolás Redondo defensa a Nules la necessitat d'enfortir les institucions democràtiques i recuperar la cultura del consens

Aigua de Benassal crea els Premis Neptú d'Or per reconéixer el talent de la gastronomia valenciana

Tresor Antic arriba a Castelló amb més de 200 vehicles clàssics i un centenar de parades d'antiguitats



