
Castelló aposta per la salut mental amb el cicle nacional «Del dolor al humor»
Redacció


Castelló es converteix en l'escenari d'una proposta pionera que busca transformar el patiment en rialles i reflexió. El I Cicle Nacional de Desenvolupament Personal a través de l’Humor, sota el títol «Del dolor al humor», ja és una realitat a la nostra ciutat. El promotor del projecte, Óscar Cortés, ha passat pels micròfons de la televisió local per a detallar una programació que vol anar més enllà de l'entreteniment convencional, utilitzant les arts escèniques com a eina de cohesió social i benestar emocional.
La iniciativa es vertebra en tres espais emblemàtics de la capital de la Plana. El Teatre Principal acollirà les actuacions de gran format, mentre que la Casa dels Caragols serà la seu de les xarrades-col·loqui i el Menador se centrarà en les activitats vivencials. Un dels punts forts del cicle és la humanització dels artistes, qui en les xarrades gratuïtes compartiran les seues experiències personals i com l'humor els ha ajudat a superar moments difícils.
Cites clau al calendari local
Després de l'obertura amb José Corbacho, la programació continua amb força. Demà, 12 de febrer, serà el torn de Luis Piedrahita. L'artista oferirà una xarrada-col·loqui a les 17:30 hores a la Casa dels Caragols(amb entrada lliure fins a completar l'aforament) i, posteriorment, actuarà al Teatre Principal a les 20:30 hores. El cartell de luxe es completarà en els pròxims mesos amb les visites de La Tía Visantica (abril), Santi Rodríguez (maig) i el tancament final al juny amb Millán Salcedo.
A més dels espectacles, el cicle ofereix una vessant formativa molt potent. Cada mes se celebrarà un taller que abordarà disciplines com el teatre terapèutic, l'escriptura creativa o l'artteràpia. Aquestes activitats estan dirigides majoritàriament a majors de 18 anys (amb algunes propostes per a joves des dels 14) i tenen com a objectiu combatre la soledat no desitjada i fomentar l'empatia. Per a participar en alguns tallers, caldrà realitzar una entrevista prèvia contactant a través del correu [email protected]. Amb aquesta aposta transversal, en la qual col·laboren diverses àrees municipals, Castelló es posiciona com un referent en l'ús de la cultura per a la millora de la salut mental.


La Diputació promou la igualtat d’oportunitats entre l’alumnat de secundària amb tallers contra els estereotips de gènere

Castelló presenta la Casa de la Família, un espai d’atenció integral per a les famílies

Castelló invertix més de 850.000 euros en l’asfaltat del Camí de l’Obra a la Marjaleria

Castelló presenta el cartell del Dia de l’Autisme amb el lema “Menys judicis, més suports”


