
Castelló elevarà al cel la història de la ciutat amb 300 drons i un gran piromusical per Magdalena
Redacció


L'Ajuntament de Castelló ha desvetlat la que serà una de les apostes més visuals i esperades de les pròximes Festes de la Magdalena. La regidora de Festes, Noelia Selma, ha presentat una programació pirotècnica que torna a apostar per la innovació amb la repetició de l'espectacle de 300 drons, que enguany actuarà de forma sincronitzada amb un gran piromusical.
L'esdeveniment central, titulat “Història de Castelló al cel”, tindrà lloc el divendres 13 de març a les 23:00 hores a l'esplanada de l'Auditori. Selma ha destacat que aquesta proposta "uneix tecnologia i sentiment" per a repassar els moments més representatius de la ciutat en un format que "sorprén, emociona i demostra que la Magdalena també mira al futur". El muntatge anirà a càrrec d'Umiles Drons Light Show i la part piromusical, sota el nom de “Serendipia”, serà obra de Pirotècnia del Mediterrani.
Novetats en el concurs de mascletaes
El XXX Concurs de Mascletàs “Ciutat de Castelló” ha patit modificacions d'última hora en el seu cartell. Segons ha explicat el coordinador de pirotècnia, Antonio Cabezón, dues de les empreses seleccionades originalment (Pirotècnia Turís i Pirotècnia Sirvent) no van lliurar la documentació en el termini previst. Per aquest motiu, han sigut substituïdes per dues firmes de prestigi: Pirotècnia Peñarroja i Pirotècnia Germans Ferrández, que mantindran les dates assignades en el sorteig inicial.
L'ordre de dispar de les mascletaes serà el següent:
Dilluns: Pirotècnia Peñarroja
Dimarts: Pirotècnia Mediterrani
Dimecres: Pirotècnia Germans Ferrández
Dijous: Pirotècnia Alt Palància
Divendres: Pirotècnia Global Foc
Dissabte: Pirotècnia Tamarit
Diumenge: Pirotècnia Pibierzo (tancament del concurs)
Foc i tradició en cada racó
A més de les mascletaes diàries i l'espectacle de drons, el cel de Castelló s'il·luminarà amb els tradicionals castells de focs artificials les nits de dijous i dissabte, a càrrec de Pibierzo i Alt Palància.
La pólvora també serà la gran protagonista en actes fonamentals del calendari fester com l'Enfarolà, l'Encesa de les Gaiates, les despertàs i els correfocs. Així mateix, el dimarts de Magdalena tornarà el teatre de carrer amb el segell de Xarxa Teatre, on el foc i l'emoció tornaran a ser el fil conductor d'una de les nits més especials de les festes fundacionals.


Castelló reconeix al Playas de Castellón després de conquistar la plata i el bronze en el Campionat d'Europa de Clubs
L'equip masculí es va proclamar subcampió d'Europa i el conjunt femení va aconseguir la medalla de bronze en una competició disputada a les pistes de Gaetà Huguet

La V Fira de Primavera Castelló Ruta de Sabor tanca amb una destacada afluència de públic a Castelló

El Corte Inglés avança la campanya solidària “Recollida Primavera” per a reforçar els Bancs d'Aliments

Nicolás Redondo defensa a Nules la necessitat d'enfortir les institucions democràtiques i recuperar la cultura del consens



