
Prediccions i rituals: l'amor i l'Any Nou Xinès marquen l'agenda esotèrica a Castelló
Les expertes Nekane i Elena revelen les claus astrals per a un Sant Valentí ple de passió
La Junta de Govern aprova la llicència per a un nou edifici al carrer Cal·líope
12/02/2026
Redacció
L'Ajuntament de Castelló continua fent passos per a pal·liar la manca d'habitatge a la ciutat i modernitzar els serveis bàsics. La Junta de Govern Local ha donat llum verda a la concessió d'una llicència urbanística per a la construcció d'un edifici de 19 habitatges de protecció pública (VPNC) al carrer Cal·líope, en l'encreuament amb el carrer Talía.
El portaveu de l'equip de govern, Vicent Sales, ha destacat que aquesta actuació és una mostra del compromís per "alliberar sòl i donar solucions reals" a una de les majors preocupacions de la ciutadania. El projecte comptarà amb quatre plantes, 19 trasters i 38 places d'aparcament, a més de zones comunes en la planta baixa.
Seguretat sanitària i gestió de l'aigua
En la mateixa sessió, s'ha adjudicat a l'empresa Ambulàncies CSA el servei d'assistència sanitària municipal per un import de 300.000 euros anuals. Aquest contracte, amb una vigència de dos anys, garanteix la presència de dispositius preventius i ambulàncies en tots els actes culturals, esportius i festius que s'organitzen al municipi, assegurant una resposta ràpida davant qualsevol emergència.
D'altra banda, Castelló avança en el seu projecte de digitalització de l'ús urbà de l'aigua (PERTE). S'ha aprovat la instal·lació d'analitzadors de sulfats i nitrats per un valor de 120.603 euros, finançats pels fons europeus Next Generation. Aquesta tecnologia permetrà un control exhaustiu i en temps real de la qualitat de l'aigua en la xarxa de subministrament, augmentant l'eficiència i la sostenibilitat del servei.
Sostenibilitat i Salut Pública
L'Ajuntament també ha adjudicat a l'empresa d'inserció Reciplana el servei de recollida de piles usades per uns 21.000 euros, reforçant el reciclatge en col·legis i edificis públics. Així mateix, s'ha llançat la convocatòria de subvencions de Salut Pública 2026 amb 30.000 euros per a donar suport a projectes d'ONG i associacions locals, amb ajudes que podran arribar als 3.000 euros per entitat.

Les expertes Nekane i Elena revelen les claus astrals per a un Sant Valentí ple de passió

L’equip va caure per 20-79 davant l’UNES FC Barcelona al Ciutat de Castelló

Marta Barrachina presideix el comité de coordinació al parc d'Oropesa

L’alerta groga continua activa este diumenge fins a les 11.59 hores. Les ratxes van arribar als 170 km/h en diversos municipis

Dispositiu especial de Bombers, Policia Local i Brigades per a restablir la normalitat

L’acte tindrà lloc a les 19 hores al Menador-Espai Cultural, la cita està coorganitzada per la Conlloga Muixeranga de Castelló i la Junta de Festes