La Diputació de Castelló reafirma el seu compromís amb el sector primari en el I Congrés Nacional de la Carxofa de Benicarló

    Sergio Fornas destaca que la cita és una oportunitat per parlar de sostenibilitat, innovació i competitivitat
    28/02/2026RedaccióRedacció

      La Diputació Provincial de Castelló ha reafirmat el seu compromís amb el sector primari en el I Congrés Nacional de la Carxofa de Benicarló, una trobada professional que se celebra aquest divendres i dissabte a Benicarló.

    El diputat de Sector Primari, Sergio Fornas, ha participat en la inauguració del congrés, organitzat pel Consell Regulador de la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, i ha posat en valor l’oportunitat de parlar d’oportunitats per als agricultors, els joves i projectar la província a Espanya i més enllà.

    Fornas ha subratllat que la DOP Carxofa de Benicarló és fruit de l’esforç de generacions d’agricultors, un segell que garanteix qualitat i excel·lència en la producció agrícola. A més, ha agraït la labor de tots els agents implicats que, des de la seua gestió, fan possible que la DOP siga una realitat, i ha anunciat que la Diputació destinarà 50.000 euros al conveni amb el Consell Regulador per reforçar el control, la certificació i la promoció del producte.

    Durant l’acte, el diputat ha posat en relleu també la Festa de la Carxofa, declarada Festa d’Interés Autonòmic, que en la seva 33a edició ha demostrat que tradició i modernitat poden anar de la mà. “Hui fem un pas més i consolidem Benicarló no sols com a capital festiva de la carxofa, sinó com a capital del coneixement i del debat sobre el seu futur”, ha conclòs Fornas.



    El més vist