
Almassora, CEEI Castellón i UBE reconeixen el talent jove en el X Certamen d’Esperit Emprenedor
RedaccióLa Casa de la Cultura d’Almassora ha acollit la entrega de premis del X Certamen de Foment de l’Esperit Emprenedor dels Estudiants, organitzat per l’Ajuntament d’Almassora, el CEEI Castellón i UBE, que aquest any celebra la seva desena edició.
Els 70 projectes presentats, amb 115 estudiants participants dels instituts Álvaro Falomir, Vila-roja i el Centre de Formació Professional Cervantes, reflecteixen l’interès creixent per l’emprenedoria i la innovació entre el jovent. Els treballs s’han centrat en la diferenciació en el mercat, definició de productes i serveis, estratègia comercial, viabilitat financera i presentació final.
En la categoria A (4t d’ESO i cicles formatius de grau mitjà), els guanyadors han estat:
1r premi (500 €): Soka, Romina Cardo Ahón
2n premi (400 €): Dividcuent, Valentina Todorova Ancheva
3r premi (200 €): Geniux, Gennie Alberto Moreno Collazos
Diploma 4t finalista: Ecosabor, Diana Paraian
Diploma 5è finalista: Humae, Guillem Clausell Edo i Claudia Chipirraz Zabalza
A la categoria B (batxillerat i cicles superiors), els projectes distingits han estat:
1r premi (500 €): Ecopega, Ainhoa Cid Quintero i Lucía Marín Carmona
2n premi (400 €): Ayudas 360, Salvador Broch García
3r premi (200 €): Desmentia, Hugo González Julio, Martín López Pallarés i Pol Guerrero Falcó
Diploma 4t finalista: RVRP, Alexis Lozano
Diploma 5è finalista: Life Loop, Paula Edurne Fuerea Atomei i Adriana Pérez Rubio
Diploma 6è finalista: Flowcash, Ingrid Carceller Roldán, Luna Cardona Vilar i Daniel Martínez Gual
La subdirectora del CEEI Castellón, Alexandra Badoiu, ha destacat el valor formatiu del procés emprenedor i la col·laboració entre educació, administració i teixit empresarial, mentre que els participants han pogut conèixer experiències d’emprenedors com Vanessa Amat (Hirameki), Daniel Cardín (Cooryc) i Ernesto Buñuel (Zynergic), a més del conferenciant i coach Sergio Ayala.
Amb dècades d’experiència acumulada, el certamen s’ha consolidat com una eina estratègica per fomentar el talent jove, connectar educació i empresa i impulsar el desenvolupament econòmic del territori.




L’Ajuntament intensifica els tractaments en zones amb aigua acumulada i incrementa el pressupost fins als 80.010 euros

La Càtedra Reciplasa de la UJI premia dos treballs sobre hidrogen i gestió sostenible de residus


