
“Hija de la ira”, d’Ana Rojas i Pablo Escribano, guanya el premi Tuber Melanosporum 2026 del festival Morella Negra com la Trufa
Redacció

El festival Morella Negra com la Trufa ha lliurat el premi Tuber Melanosporum 2026 a la novel·la “Hija de la ira”, escrita per Ana Rojas i Pablo Escribano, en una edició marcada per l’alta qualitat de les obres finalistes.
El guardó, que va nàixer fa una dècada amb l’objectiu de donar visibilitat a nous autors del gènere negre, reconeix en esta ocasió un thriller d’acció amb ritme intens i estructura narrativa centrada en la tensió i el misteri. La secretària del jurat, María José Tena, ha assenyalat que “encara que ha estat una deliberació molt renyida, la història ens ha semblat la millor”.
“Hija de la ira”, editada per Editorial N de Novel·la, narra la història d’Oriana, una jove d’origen marroquí amb un passat traumàtic que va ser la primera dona a entrar en el Grup d’Operacions Especials de l’Exèrcit i que posteriorment va passar per una de les presons més dures del món. La novel·la explora la violència, la venjança i els entorns criminals amb un estil directe i una acció quasi contínua.
Els seus autors, professors a Cantàbria, compaginen la docència amb la creació literària i signen així una òpera prima que ha convençut el jurat per la seua solidesa narrativa.
Accèssit per a “Carapús”
En esta onzena edició, el jurat també ha volgut reconéixer amb un accèssit la novel·la “Carapús”, de José María Mayorga. Segons ha destacat Tena, “les dues novel·les han arribat al final pràcticament empatades”, evidenciant el nivell competitiu del certamen.
Els cinc títols finalistes, seleccionats entre més de 60 obres presentades, han sigut:
“Hija de la ira”, d’Ana Rojas i Pablo Escribano
“Carapús”, de José María Mayorga
“Cruce de damas”, de María Boado
“Les orquídies del mal”, de Núria Bacardit
“Soma”, d’Emilio Díez
Amb este reconeixement, el festival consolida el Tuber Melanosporum com un referent en l’impuls de noves veus de la novel·la negra, en el marc d’una cita que combina literatura i gastronomia en un entorn únic com és Morella.




José Vicente Castel serà el pregoner de les festes d'agost de Morella 2026
El mestre de gaita i tabal donarà el tret d'eixida a nou dies de celebracions després de dècades dedicades a preservar la música tradicional dels Ports

La Nit de l'Art de Xèrica torna amb 25 propostes i converteix el municipi en un gran escenari cultural

El PP de Castellnovo proposa destinar els 100.000 euros del pla ‘Més Esport’ a rehabilitar el camp de futbol

Els Camins dels Càtars obrin una nova ruta turística per descobrir la història, el patrimoni i la natura de l'Alt Maestrat


