
L'Ajuntament d'Alcalà-Alcossebre sol·licita a la Generalitat i al Govern central major suport per a la Salut Pública



L'Ajuntament d'Alcalà-Alcossebre ha aprovat una Declaració Institucional en la qual se sol·licita a la Generalitat Valenciana i al Govern central un major suport per a l'Atenció Primària i la Salut Pública. En ella es recorda la situació límit a la qual s'ha vist sotmés el sistema sanitari a causa de la pandèmia de la COVID-19.
En la declaració s'incideix especialment el desenvolupament de la Llei general de Salut Pública de 2011, que hauria d'haver suposat la materialització d'una Xarxa Estatal de Vigilància de Salut Pública que no existeix i que “és fonamental dotar amb els mitjans necessaris a la Sanitat Pública perquè en situacions, com la pandèmia de COVID-19, es compte amb tots els mitjans materials i humans que asseguren que no es torne a produir una situació tan greu de falta material com la que hem viscut”.


Per altra banda, en relació amb la gestió municipal, es recull que “per part dels municipis, hem trobat a faltar un nexe de comunicació més eficaç entre la Conselleria de Sanitat i els Ajuntaments ja que, fins a molt avançada la pandèmia, no es va facilitar informació als Ajuntaments sobre nombre d'afectats dels municipis. Això ha deixat als Ajuntaments en una situació de total incertesa i ha suposat una dificultat afegida a l'hora de donar prioritat a determinades accions o establir mesures preventives per a evitar contagis”.
Per últim, des de l'Ajuntament se sol·licita que es dote als Centres de Salut dels recursos necessaris per a la millora del diagnòstic i el tractament i s'insta a la Generalitat Valenciana perquè es realitzen campanyes informatives que posen en valor la importància de la Salut Pública.


La Generalitat destina 8 milions d’euros a incorporar 200 nous agricultors al camp valencià

La Generalitat abona el 98% de les ajudes als familiars de víctimes de la dana, amb 17 milions ja pagats

LA UNIÓ reclama que la bonificació del gasoil agrícola s’aplique directament en el moment de repostar

Castelló acosta els esports nàutics a les persones amb discapacitat amb la VI jornada ‘Mediterrani Accessible’
La platja del Palmeral, davant del Planetari, acollirà este diumenge 6 de setembre activitats de busseig, cadires amfíbies, bicicletes adaptades i sensibilització ambiental en una jornada oberta també a familiars i altres col·lectius.

Castelló i l’UJI destinen 90.000 euros a impulsar 17 projectes de talent emprenedor





