
La Diputació de Castelló instal·la un monumental “Rotllo i Canya” al Palau Provincial per a rebre la Magdalena
Redacció

La Diputació de Castelló ha decorat el Palau Provincial amb motius de les festes de la Magdalena amb la instal·lació d’un gran “Rotllo i Canya” al balcó del carrer Major, una intervenció simbòlica per donar la benvinguda a la setmana gran de la ciutat.
L’element instal·lat reprodueix un dels símbols més característics de les festes fundacionals de Castelló, format pel rotllo, la canya i la cinta verda, que formen part de la iconografia tradicional vinculada a la Romeria de les Canyes.
L’estructura està composta per una canya de 8,5 metres d’altura, fabricada en fibra de vidre, amb un diàmetre de 45 centímetres, que s’ha col·locat al balcó principal de l’edifici. Al seu costat destaca un rotllo de 1,8 metres de diàmetre, unit a la canya amb una cinta verda de 15 metres de longitud, reproduint així el conjunt simbòlic que porten els romers durant la romeria.
Segons ha informat la institució provincial, la instal·lació s’ha dissenyat específicament per a integrar-se en la façana històrica del Palau Provincial, respectant l’arquitectura de l’edifici i garantint la seguretat de l’estructura durant tota la setmana festiva.
El monumental “Rotllo i Canya” quedarà visible durant els dies de Magdalena i serà un dels punts destacats del recorregut de la Romeria de les Canyes, que tindrà lloc diumenge 8 de març, quan milers de romers passaran pel carrer Major en direcció a l’ermita de la Magdalena.
A més d’aquesta instal·lació, la Diputació també ha decorat la façana de l’edifici de la plaça Les Aules, on s’han col·locat dues lones amb forma de macrocinta verda de 10 metres de llarg i 2,5 metres d’ample amb el lema tradicional de les festes: “volem, volem, volem, que estiguen tots contents”.
Amb esta decoració, la institució provincial se suma a l’ambient festiu que ja es viu a la ciutat en els dies previs a la Magdalena, una celebració que forma part del patrimoni cultural i festiu de Castelló i que cada any mobilitza milers de persones.




La Vuelta arranca este dissabte a Mònaco i passarà dos dies consecutius per Castelló

La Generalitat eleva a 39,5 milions d’euros el pressupost per al sector pesquer en 2026

El Programa Alba atén 541 dones víctimes d’explotació sexual a Castelló en el primer semestre

La Generalitat produirà 100.000 plantes autòctones per restaurar 160 quilòmetres de barrancs afectats per la dana
El pla actuarà en 53 municipis de les conques del Magre, Túria, Poio i Picassent i substituirà progressivament la canya invasora per vegetació de ribera. La inversió prevista ascendix a 56,4 milions d’euros.


