Castelló viu la XXXIII Processó Diocesana amb la participació de 57 confraries de tota la diòcesi

    L’acte ha recorregut els carrers del centre i ha comptat amb el suport del govern municipal
    23/03/2026RedaccióRedacció

     Castelló ha acollit la XXXIII Processó Diocesana de Setmana Santa, un dels actes més destacats del calendari de la Setmana Santa castellonenca, que ha reunit 57 confraries i germandats de tota la Diòcesi de Segorbe-Castelló.

    procesión 8 en tamaño grande en tamaño mediano

    L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, la regidora de Turisme, Arantxa Miralles, i membres del govern municipal han participat en esta processó, que ha omplit els carrers del centre de la ciutat de tradició, devoció i solemnitat.

    procesión 7 en tamaño grande en tamaño mediano

    La processó, organitzada enguany per la Confraria Penitencial de Santa Maria Magdalena, ha començat a les 18.00 hores a la Concatedral de Santa Maria i ha recorregut la plaça Major, el carrer Colón, el carrer Enmig, la Porta del Sol, el carrer Gasset, el carrer Escultor Viciano, el carrer Guitarrista Tàrrega i el carrer Sant Doménec, per a finalitzar a l’església de Sant Vicent Ferrer, seu de la confraria organitzadora.

    Durant el recorregut, totes les germandats han participat amb els seus estendards i hàbits reglamentaris, acompanyades per seccions de bombos i tambors, creant el característic ambient de recolliment propi de la Setmana Santa. La processó ha culminat amb el pas de Santa Maria Magdalena, titular de la confraria organitzadora.

    procesión 4 en tamaño grande en tamaño mediano

    L’alcaldessa ha destacat que la Setmana Santa de Castelló “és cada vegada més reconeguda” i ha agraït el treball de les confraries i germandats que mantenen viva esta tradició. En la mateixa línia, la regidora de Turisme ha subratllat el valor d’estos actes per a posar en valor el patrimoni cultural, religiós i turístic de la ciutat.

    El més vist