
El PSPV proposa destinar els 205.000 euros sobrants dels pressupostos participatius a nous projectes ciutadans
RedaccióEl Grup Municipal Socialista de Castelló ha registrat una moció per al seu debat en el ple del 26 de març en la qual proposa que l’Ajuntament destine el romanent dels pressupostos participatius 2024-2025, que ascendeix a 204.419,18 euros, a finançar nous projectes proposats per la ciutadania.
Segons explica el PSPV, la convocatòria comptava amb una dotació inicial d’1.000.000 d’euros, però després de la revisió i ajust dels costos dels projectes, l’import final de les actuacions se situa en 795.580,82 euros, fet que ha generat un romanent de més de 204.000 euros.
Des del grup socialista plantegen que estos diners es destinen a projectes que van superar la valoració tècnica i van rebre el suport dels Consells de Districte, però que finalment no es van poder executar per falta de pressupost.
Entre les actuacions incloses en la convocatòria es troben projectes com el parc infantil del Mas Blau, amb un pressupost de 124.836,87 euros, i el projecte del parc Carmen Albert, amb un import de 79.894,84 euros, que formen part del conjunt d’actuacions previstes dins dels pressupostos participatius.
La moció també demana més transparència en l’assignació dels recursos i que l’Ajuntament informe públicament de quins projectes addicionals es podrien executar amb este romanent.
Els pressupostos participatius són el mecanisme municipal que permet a la ciutadania proposar i decidir projectes d’inversió als barris, amb l’objectiu de millorar els espais públics i els serveis municipals a través de propostes veïnals.
Segons el PSPV, l’existència d’este romanent econòmic permetria ampliar el nombre de projectes executats i augmentar l’impacte d’esta eina de participació ciutadana als barris de Castelló.


Torreblanca amplia la promoció de La Passió amb una campanya publicitària en tota la Comunitat Valenciana
La campanya inclou tanques publicitàries de gran format i mupis en diversos municipis per a augmentar la visibilitat de l’esdeveniment

Algimia d’Almonacid recupera el barranc del Canyar i instal·la dos abeuradors per a la fauna


Castelló acull el III Congrés Nacional de Desenvolupament Local amb més de 200 professionals de tota Espanya


