Castelló millora els jocs infantils i l’accessibilitat de la plaça Serra d’Esparreguera amb una inversió de 147.492 euros

    L’estalvi de 130.000 euros dels pressupostos participatius es destinarà a renovar la zona infantil de la plaça Chalet, al grup Sant Llorenç
    22/03/2026RedaccióRedacció

     L’Ajuntament de Castelló ha finalitzat les obres de millora de l’accessibilitat i renovació del parc infantil de la plaça Serra d’Esparreguera, al districte Sud, una actuació inclosa dins dels pressupostos participatius 2024-2025 i que ha comptat amb una inversió de 147.492 euros.

    Els treballs han inclòs la renovació dels jocs infantils, la instal·lació d’elements biosaludables per a persones adultes, la col·locació de bancs i una font d’aigua potable, així com la millora de l’accessibilitat amb noves rampes i baranes per a garantir un ús més accessible i segur de la plaça.

    Esta actuació forma part de les propostes presentades per la ciutadania dins dels pressupostos participatius i s’emmarca dins de les actuacions de millora d’espais públics als barris de la ciutat.

    A més, la gestió del pressupost d’esta convocatòria ha permés generar un estalvi de 130.000 euros, que es destinarà a la millora de la zona de jocs infantils de la plaça Chalet, al grup Sant Llorenç, un projecte que actualment es troba en fase de redacció tècnica i que respon a una demanda veïnal que havia quedat fora de la convocatòria inicial.

    Pel que fa a la resta de projectes dels pressupostos participatius, des de l’Ajuntament s’ha informat que la majoria de les actuacions ja estan finalitzades o en fase de licitació en diferents districtes de la ciutat.

    Entre les actuacions ja executades es troben la instal·lació de bancs, jardineres, fonts d’aigua potable i un lavabo públic al districte Centre, la millora del carril bici del carrer Matilde Salvador al districte Est, la instal·lació de taules d’escacs a la plaça Botànic Calduch i al parc Geòleg Royo, així com la instal·lació d’un lavabo públic a la plaça Columbretes al districte Nord.

    Actualment, també s’estan executant les obres per a la instal·lació de jocs infantils a la plaça Josefina López, al Grau, i es troben en fase de licitació la modernització dels llavapeus de la platja del Pinar i la millora de la zona infantil davant del Mas Blau, així com l’adequació del parc Botànica Carmen Albert al districte Oest.

    El més vist