Escala a Castelló reunirà 12 vaixells històrics i estrenarà una recreació de batalla naval al port

    La gran novetat serà una batalla naval amb el bergantí Phoenix i la goleta Grace
    25/03/2026RedaccióRedacció

     Castelló acollirà del 9 al 13 d’abril la IX edició d’Escala a Castelló, un esdeveniment que convertirà els molls de Llevant i Costa del Grau en un museu viu dedicat a la navegació tradicional i al patrimoni marítim. El festival comptarà amb 12 embarcacions històriques i institucionals i incorporarà novetats en la programació.

    Una de les principals novetats serà la recreació d’una batalla naval el diumenge 12 d’abril a les 13:00 hores, amb la participació del bergantí Phoenix i la goleta Grace, que protagonitzaran maniobres i foc d’artilleria en una recreació històrica al port.

    El festival començarà el dijous 9 d’abril a les 17:30 hores amb l’arribada dels vaixells i inclourà activitats com justes marineres, cercaviles, tallers infantils, mercat mariner, espectacles i actuacions musicals. Entre les activitats tradicionals destaca La Subhasta del Peix del Grau, que se celebrarà el dissabte 11 d’abril a les 10:30 hores, amb la subhasta d’uns 200 quilos de peix a benefici d’ASPROPACE.

    Un altre dels actes destacats serà el bocadill gegant de sèpia de 200 metres, que es prepararà el diumenge 12 d’abril, amb 250 quilos de sèpia del Grau, en un acte gastronòmic obert al públic. A més, el mateix diumenge a les 12:00 hores tindrà lloc un concert mariner de l’Agrupació Musical Xarançaina.

    Escala a Castelló s’emmarca enguany en el projecte Vía Mediterránea, una iniciativa que connecta Castelló amb les ciutats portuàries de La Spezia (Itàlia) i Sète (França), reforçant la projecció internacional del festival. En l’edició de 2025 es van superar els 110.000 visitants, i el certamen suma ja prop de 800.000 visitants des de la seua primera edició.

    El més vist